Postcrossing Official Forum
Not logged in [Login - Register]
Go To Bottom

Printable Version  
 Pages:  1  ..  12    14    16  ..  24
Author: Subject: KKP eli Kortteja kiloilla- projekti
Vendela
Member

Registered: 17-4-2010
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

Mood: No Mood

[*] posted on 4-7-2012 at 08:25 AM

Tänä aamuna vaaka näytti 109,5 kg. Ripari kohteli siis hyvin. Korttirajaan matkaa 1,5 kg. Muutaman vuoden takaiseen ihannepainoon matkaa 43,5 kg. Taidan olla vielä hetken mukana, vaikka tavoitepainoksi joku muu valikoituisikin. ;)
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
kotona
Member

Registered: 4-7-2009
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: kotona
Member Is Offline

Mood: Always waiting for postcards!

[*] posted on 4-7-2012 at 08:13 PM

Unohdetaan kaikki taulukkojen mukaiset ihannepainot tässä ketjussa, jooko? Mielestäni parasta on, että jokainen voi itse määritellä itselleen kohtuullisesti saavutettavissa olevan painon ja pyrkiä siihen. Myöskin saavutetun painon pitäminen vaikka puoli vuotta voisi olla joka kuukausi kortin arvoinen saavutus - vai mitä mieltä muut olette? En tarkoita, että tähän ketjuun pitäisi lisätä mitään lisäkorttivaatimuksia, mutta juuri se painon pitäminen samana laihduttamisen jälkeen on kokemusteni mukaan kaikkein vaikeinta.

Vendelan (erityisesti) ja muutaman muun (vähemmän painavan) rohkaisemana päätin nyt minäkin julkistaa painoni. Lähtöpaino oli 109,2 kg. Tänä aamuna vaaka näytti 100,6 eli saldo on -8,6 kg. Paino on pyörinyt pari viikkoa näillä nurkilla, alkanut satasella. Käyn vaa'alla joka aamu ennen aamukahvia.

Tavoitteeni elokuun puoliväliin mennessä on saada vaaka unohtamaan numero 100. Aika realistinen tavoite, mielestäni.

Ihan toinen juttu sitten onkin, pääsenkö ja milloin pääsen niihin mittoihin, joissa olin 10 vuotta sitten. Silloin olin saanut nuorimmaiseni. Sairaalasta kotiutuessani ja vielä imetyksen ajan painoin 84-86 kg. Ajattelen tällä hetkellä, että sen saavuttaminen uudelleen voisi olla mahdollisuuksien rajoissa. Tosin aikaa se vie, eikä siinä auta mitkään ihmedieetit. Olen ajat sitten hyväksynyt tosiasian, että minusta ei milloinkaan tule taulukoihin sopivaa. Jos vielä joskus mahdun nuorimmaiseni ristiäisissä käyttämääni punaiseen kotelomekkoon (jonka silloin ostin varta vasten), olen erittäin tyytyväinen. Ensi jouluna? Ken elää, se näkee.

Muistilista
vko 18 -6 kg puuttuvat kortit: Napsu, Isojak, cicus
vko 22 -8 kg saatu kortit: poivrepepper, MrsRohtola, dotdotPC, minkero, Cataddicted, Peramuru, Sinipiika
View user's profile View All Posts By User
Sinipiika
Member

Registered: 5-10-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Sinipiika
Member Is Offline

[*] posted on 4-7-2012 at 08:14 PM

Täällä ollaan tällä hetkellä menossa niinkin hurjissa lukemissa kuin +0,2 kg aloituspainoon nähden, painoa siis 108,2 kg. Tosin syytän parinsadan gramman heitosta vaakaani, joka ei grammoja näytä, toisin kuin tuo vanhempien hieno digitaalivaaka, jolla nyt tämän kuukauden itseni aina välillä punnitsen.

Vendela: Ripareilla tulee kyllä syötyä paljon, mutta myös liikuttua yleensä ikään kuin huomaamattaan aika paljon. (Ainakin jos juoksee riparilaisten perässä hakemassa niitä takaisin nukkumaan vikana leiriyönä...) Kiva, että ripari kohteli sua hyvin!
Ja muutaman vuoden takaisen ihannepainon kaukaisuus kuulostaa tosi tutulta, itselläni siihen on joku 50 kg. Mutta enpä lähde sitä tavoittelemaankaan, jos vaikka 10% saisi painosta pois, niin olisi jo todella hyvä.
kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 4-7-2012 at 08:17 PM

Olen entistä vakuuttuneempi, että olen nyt oikeassa seurassa. Meillä on yhteinen tavoite. Kaveria ei jätetä!
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline

Mood: tahdon luottaa viisauteesi...

[*] posted on 5-7-2012 at 09:45 AM

Mulla jumittaa lähetys, sori!!! Ens viikon jälkeen lomailen ja pistän viimeistään silloin kynän laulamaan. Painostakaan en tiedä. Öäää. Vitsi mikä kiire taas. Mutta en ole unohtanut teitä!! :)
Peramuru
Member

Registered: 1-8-2006
Country Flag:
Unknown

Unknown
Postcrossing Username: Peramuru
Member Is Offline

Mood: noin noin noin!

[*] posted on 5-7-2012 at 03:54 PM

kiva juttu, että te jaksatte yhä projektin parissa. on ollut niin kiireinen kesä, etten ole käynyt puntarilla enkä missään muuallakaan... jättäydyn taas projektista pois, kun en kerta saa aikaiseksi foorumilla käytyä tarpeeksi usein... koitan jatkaa itsekseni kuitenkin, vaikkei vaaka mihinkään hyvään suuntaan ole varmaan taas aikoihin kääntynytkään. :(

kotonan tarina kyllä kuulosti tutulta - miten onkin mahdollista, että lapsen saannin jälkeen se paino noin kovasti nousi mullakin :( tsemppiä jatkoon!

kiitos kivoista korteista Sinipiika ja Minkero-punkero :D

onko kukaan saanut pariin viikkoon painoa putoamaan? olin katsovinani, ettei ole? sitten en olisi edes velkaa kenellekään, toivottavasti.

Voikaa hyvin ja kevyempää kesän jatkoa.
dotdotpc
New Member
**

Registered: 8-11-2007
Member Is Offline

[*] posted on 8-7-2012 at 08:56 AM

Paino on pudonnut, mutta ei tarpeeksi.
Sinipiika
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-7-2012 at 06:31 PM

Jee, kotona, mustakin tuntuu, että oikeassa seurassa ollaan! :)
Vendela
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 11-7-2012 at 08:30 PM

Mun "ihannepainoni" ei ole muuten mistään taulukosta, vaan ihan vaan se vanha normaalipaino, jossa olen aikoinaan viihtynyt vuosia. Kannatan taulukkojen unohtamista ja oletan itsekin löytäväni hyvänolon jostakin ihan muusta painosta. Ihan vain vinkkasin, etten hetkeen ole lopettamassa. :D

Nyt turvotusviikolla paino on 109,7 mikä lupaa hyvää ensi viikkoa silmällä pitäen. Mulla kun kuukausittainen turvotusviikko tarkoittaa noin kilon lisäpainoa. Eläköön hormoonit! Huoh...
Finerst
Member

Registered: 30-1-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Finerst
Member Is Offline

Mood: sunshine :D

[*] posted on 12-7-2012 at 06:21 AM

Kesäkuussa hyvin alkaneen uuden elämän myötä haluaisin liittyä tänne saadakseni vertaistukea (eikä ne kortitkaan ole yhtään hullumpi juttu :P ). Koska ei ole vaakaa käytettävissä, voin raportoida vasta kotiin päästyäni ensi kuussa, ja laskenta varmaan aloitetaan tällä hetkellä tiedossa olevista lukemista (BMI 30).
Mutta voin ilokseni ilmoittaa, että karppaus auttoi hävittämään talven aikana karkkimässäyksellä kertyneet 5 kiloa ihan kevyesti, vajaassa kuukaudessa! Nyt paino junnaa siinä samassa, missä olen ollut usean vuoden ajan - joka kuitenkin on noin 15 kiloa enemmän kuin ihanne tämän pituiselle (ainakin taulukoiden mukaan).
Tavoitteeksi olen asettanut uuden elämäntavan, jonka myötä nuo 15kg lähtevät - ehkä vuodessa, ehkä kahdessa, mutta siis ehdottomasti lähtevät!

Saa tsempata! :spin:
poivrepepper
Member

Registered: 29-9-2006
Member Is Offline

[*] posted on 12-7-2012 at 07:53 AM

Quote: Originally posted by Vendela  
Mulla kun kuukausittainen turvotusviikko tarkoittaa noin kilon lisäpainoa. Eläköön hormoonit! Huoh...

Mulla on yleensä yksi aamu viikossa, yleensä tiistai, kun painan sen "kilon" vähemmän kuin muina aamuina. (Ilta- ja aamupaino voi vaihdella jopa kolme kiloa...) Hormonit vaikuttaa ainakin niin että johonkin aikaan kuukaudesta tekee mieli makeaa, vaikka muuten ei. Kai se painokin sitten aina nousee, kun sitä makeaa silloin syö?

Tämän viikon tiistain lukema oli 86,5 kg:(
kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 12-7-2012 at 08:30 PM

Tässä jokunen ilta sitten kirjoittelin täällä: "Käyn vaa'alla joka aamu ennen aamukahvia. --- Tavoitteeni elokuun puoliväliin mennessä on saada vaaka unohtamaan numero 100. Aika realistinen tavoite, mielestäni. "

No, minun vaakakultani ymmärsi asian aivan väärin!:umm:
Tämän ääneenlausutun ajatukseni jälkeen vaakani on kyllä näyttänyt yhden numeron vähemmän, mutta se aloittaa edelleen ykkösellä, 1_0,8 kg tänä aamuna. En aivan tätä tarkoittanut. Varmuuden vuoksi vaihdoin vaakaan patterin ja pyyhin siitä pölyt joka puolelta. Sen jälkeen se on näyttänyt puuttuvan luvun keskimäärin jokatoinen aamu.

Mielenkiinnolla odotan sitä päivää, kun vaaka-ystäväiseni näyttää joko _9,8 tai 99,8 - jommin kummin. Tiedän jo, mitä toivon joulupukilta.
Vendela
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-7-2012 at 07:22 PM

Sain vihdoin mansikkakakkua viime viikonloppuna (ja kaikkea muuta hyvää) eikä vaaka tykännyt. :P Kasviksia ostettu lisää jääkaappiin, joten kyllä se tästä taas.

Kortteja lähtee matkaan vihdoin huomenna.
poivrepepper
Member

Registered: 29-9-2006
Member Is Offline

[*] posted on 17-7-2012 at 07:46 AM

86,0 kg

seuraavan kerran vaa'alla elokuun jälkipuoliskolla...
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Online

Mood: bleurgh...duties...

[*] posted on 17-7-2012 at 10:14 PM

Oon ollu täysin varaton ja lähettäny jotain 4 korttia kesän mittaan, mutta kunhan saan töitä ja rahaa niin lähden postimerkkiostoksille ja päästän addiktion valloilleen!!

Voitaisko muuttaa sääntöjä silleen et myös +2 kg:n johdosta saa kortteja? Mulla on syytä toivoa tällaista:mad:

En ymmärrä mistä sellainen johtuu! *juo vaniljasopan viimeiset rippeet ja nuolee kupin*
kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 27-7-2012 at 04:55 PM

Sain tänään kaksi korttia, lähettäjänä cicus. Kiitos molemmista! Sipsejä en ole syönyt tämän vuoden puolella ollenkaan, kenkää en sen sen jälkeen kun täytin kaksi vuotta. (Jos se kengänpureskelukortti nyt jotenkin siihen viittasi? ;) Kengänpureskelijakissanpentu on suloinen.

Persmäkeä on mennyt painonpudotus minulla pari viikkoa. Se onkin ainoa tietämäni persmäki, joka nousee ylöspäin. Pysyis edes paikallaan, kun kahdeksan kiloa on saatu pois. Nyt siis seitsemän.

Muistilista
vko 18 -6 kg puuttuvat kortit: Napsu, Isojak
vko 22 -8 kg saatu kortit: poivrepepper, MrsRohtola, dotdotPC, minkero, Cataddicted, Peramuru, Sinipiika, cicus

kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 3-8-2012 at 08:27 AM

Tilannekatsaus: nyt on suunta taas alaspäin, mutta ei enempää kuin jo aiemmin ilmoitettu -8.
Sinipiika
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 5-8-2012 at 09:13 PM

Mulla tippui paino muutaman kilon tässä viimeisen viikon aikana, kun sairauden takia en pystynyt syömään. En kuitenkaan ilmoittele mitään lukuja tai ansaitse kortteja, katsotaan nyt ainakin viikon-kaksi pysytteleekö paino tuossa, vai nouseeko nyt, kun kroppa antaa taas syödä muutakin kuin vadelmia.

Vähän harmittaa, kun itselleni niin lupailin, että tällä kertaa ollaan tosi terveellisellä linjalla liikkeellä, ei mitään viikkoja syömättä tai edes päiviä. Mutta jos sairastuu niin sairastuu, ei sille mitään voi. Luulen, että oltuani kolme-neljä päivää syömättä ihan fyysisistä syistä, alkoi ajatus mennä jo hieman syömishäiriötä muistelevalle linjalle (eli vikat päivät kai olin syömättä enemmänkin psyykkisistä syistä), mutta sain sen katkaistua ja nyt on taas vähän selkeämpi kuva omasta kropasta ja sen tarpeista.

Seuraavaksi yritänkin siis siirtyä päinvastaiseen suuntaan: ateriarytmi olisi tavoitteena. Katselen pari päivää, olisiko tämä totaalinen stoppi nyt ohi ja syöminen taas mahdollista ja sitten yritän syödä useammin. :D Jos nyt vaikka ensin onnistuisin syömään neljä kertaa päivässä, aamiaisen, välipalan, lämpimän ruuan ja iltapalan. Jäisi napostelut vähemmälle, mikä olisi tässä nyt se päätavoite.

Avautuminen taas, mutta ehkä se ei ketään haittaa.
napsu04
Member

Registered: 13-4-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: napsu04
Member Is Offline

Mood: Mikään ei ikinä muuttuis, jos ei tietäis, ei suuttuis

[*] posted on 6-8-2012 at 02:23 PM

Tulin vaan ilmoittamaan että nyt on sen verran mittavat terveyskriisit omassa elämässä, että tämä projekti siirtyy nyt määrittelemättömäksi ajaksi tauolle mun osalta. En voi tässä hetkessä edes nyt luvata lähettää rästikortteja niin pian kuin mahdollista, kun suurin toiveeni on edes pysyä täällä hengissä niin että edes joskus voisin taas kortteja lähettää.. Kiitos ymmärryksestä.
kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-8-2012 at 07:21 PM

Ymmärrystä löytyy. Jos ei tässä porukassa, niin missä sitten?
Olen tehnyt tämän vuoden ennätykseni: 100,2 kg eli miinus yhdeksän oli toissa aamuna. Ei enää tänään. Ehkä ei olis tarvinnut ihan pakosti syödä sitä eilen leipomaani punaherukkapiirakkaa.
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline

Mood: tahdon luottaa viisauteesi...

[*] posted on 6-8-2012 at 08:11 PM

Mä laahaan lähetyksissä jäljessä, koitan saada jotain aikaan!
Kesä ja terassilla notkuminen on pysäyttänyt painonlaskun, mutta kunhan tästä päästään arkeen niin eiköhän se taas laskusuuntaan lähde! Rupeen treenaa ens kesän Helsinki City Triathlonia tai Vantaa Triathlonia varten, en viel tiiä kumpaan mennään! :D Saan oikeen valmennusta, jeaa! :)
dotdotpc
New Member
**

Registered: 8-11-2007
Member Is Offline

[*] posted on 9-8-2012 at 05:09 PM

Tässä projektissa on niin hiljaista, että jättäydyn pois.
Hyvää jatkoa kaikille:)
kotona
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 11-8-2012 at 05:31 PM

Hitaasti menee alaspäin ja hiljaista on ketjussa, kun ei ole mitään erityistä ilmoitettavaa. Tavoite se on sekin, että paino pysyisi ennallaan, eikä alkaisi jälleen nousta.

Tänä aamuna saldo oli -8,8 kg

Muistilista
vko 18 -6 kg puuttuvat kortit: Napsu, Isojak
vko 22 -8 kg saatu kortit: poivrepepper, MrsRohtola, dotdotPC, minkero, Cataddicted, Peramuru, Sinipiika, cicus

Rohtola
Member

Registered: 31-5-2008
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Rohtola
Member Is Offline

Mood: :)

[*] posted on 17-8-2012 at 06:04 PM

Mukana ollaan näissä talkoissa, kävi vaan niin hassusti, että kesän aikana pikkuisen (isosti) lipsahti syöpöttelyn puolelle ja nyt on pikkuisen (paljon) pudotettavaa ennen kuin ansaitsen kortteja! :embarassed:
cat
Member

Registered: 28-2-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Cataddicted
Member Is Offline

[*] posted on 17-8-2012 at 06:23 PM

Hiljaista on ollut täälläkin, mutta onneksi paino on pysytellyt samoissa lukemissa koko kesän. Välillä on noussut kilon tai pari ja sitten taas tipahtanut samaan missä olikin. Ihan hyvä että edes niin. Mutta mukana olen edelleen ja yritän päästä kesän jälkeen kiinni säännölliseen ruokarytmiin & vihannesvoittoiseen ruokavalioon. Eiköhän se siitä taas lähde. :cool:
 Pages:  1  ..  12    14    16  ..  24

Go To Top