Postcrossing Official Forum
Not logged in [Login - Register]
Go To Bottom

Printable Version  
 Pages:  1  ..  17    19    21  ..  100
Author: Subject: 33. SATA SIVUA SOOPAA
Liiolii
Member

Registered: 13-3-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

Mood: :)

[*] posted on 7-8-2012 at 06:55 AM

Quote: Originally posted by napsu04  

Mutta siinä menee kyllä ihmisen kiusaamisen raja, että jos seuraavalla sairaalajaksolla mun eteen tuodaan kerrankin pinaattikeittoa/pinaattilättyjä, niin hoitajat saa kavion kuvan otsaansa ja keitot pitkin seiniä.. Siihen en suostu! :baddevil:

Onnea Liiolii apurahatyön valmistumisesta :)

Kiitosta vaan!

Ja pinaattikeitto on minunkin inhotukseni. Koulusta jäi traumat... Koko koulu haisi pinaattikeittopäivänä.
View user's profile View All Posts By User
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Helt ute och cyklar ;)

[*] posted on 7-8-2012 at 09:34 AM

Napsulla tosiaan oikea asenne :thumbup:

Tuntuu, että itse valitan ihan pikkujutuista. Mulla on kohta 3 viikkoa ollut erilaisia hengitystieongelmajuttuja. Tänään kävin taas lääkärissä ja loppuviikko on sairaslomaa ja en saa puhua ollenkaan.
MarLi
Member

Registered: 4-3-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-8-2012 at 10:16 AM

Tsemppiä ja haleja Napsulle! koska leikkauspäivä on?

Hyvin se menköön!!!

Muistan hyvin tunteen kun verta otettiin urakalla ja pisteltiin kaikkiin suoniin, silloin kun luovutin kantasolujani, paras verikokeen ottopäivä oli 39 putkilollista ja sitten muut piikit päälle... mutta mitäs ei tekis ja kokis hyvän asian puolesta :)
soilian
Administrator

Registered: 30-11-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: soilian
Member Is Offline

Mood: No Mood, indeed

[*] posted on 7-8-2012 at 03:29 PM

Vanhaa alkoi hipatuttaa pitkästä aikaa. Parasta haihtua täältä, ennen kuin hippamopo karkaa käsistä. :D
Hannamaija
Member

Registered: 25-10-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-8-2012 at 04:45 PM

Tuhatmäärin tsemppiä napsulle!
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline

Mood: tahdon luottaa viisauteesi...

[*] posted on 7-8-2012 at 07:20 PM

Must on tullu URHEILUHULLU! :)
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: bleurgh...duties...

[*] posted on 7-8-2012 at 10:14 PM

Minäpä olen pinaattihullu. Kerran yritin tehdä maidosta ja pinaatista kivan kastikkeen. Oli vähän jännää syödä makaronia pinaattikeitolla.. Parempia erikseen, sanoisin.
Lemppariruokani on oikein vahvasti valkosipulinen ja kermainen pinaattipasta. Mmm-mm! Oon syöny sitä aika paljon tänä kesänä kun toi pinaatinryökäle kasvaa ihan kohisten, koko ajan saa olla silppuumassa makaronin sekaan:bouncing: Hieman liioitellen:)

Olis kyllä varmaan hyvä olla urheiluhullu. Tein just toffeeta, koitin muistella lapsena keksimääni (toisesta reseptistä sattumalta soveltamaani) reseptiä, jolla tuli ihanan rapeeta toffeeta. Pääsin aika lähelle, mutta kyllä toi vähän löllöksi jäi, ehkä jos olis keittäny vielä pidempään.
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline

Mood: tahdon luottaa viisauteesi...

[*] posted on 8-8-2012 at 07:27 AM

Mä oon yrittänyt kovasti tykästyä pinaattiin ja pariin muuhunkin. Punajuuri ei vielä uppoa, eikä sienet, mutta pinaattia siedän jo. :D

Kummityttöni kattelee tässä vieressä kun kirjottelen tähän foorumille. Prinsessa: "Mitä noi on noi värikkäät jutut?" Minä: "Tommosia hymiöitä vaan." Prinsessa: "Miks toi yks on tollanen ruskea?" Minä: "No... se vaan on. En minä tiedä." Prinsessa: "Aijaa. Mä luulin et noi on vaan kännykkäjuttuja!" :)

Eilen käytiin keskustelu ruokapöydässä:
Minä: "Älä viiti vinkua kun en ymmärrä ollenkaan, mitä koitat sanoa. Kerrohan, mitä haluat." Prinsessa: "Kummi, mä haluan vaan sut!" :love:
BellaGoth
Member

Registered: 17-8-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: BellaGoth
Member Is Offline

[*] posted on 8-8-2012 at 08:23 AM

napsu- voit varmasti pyytää hoitohenkilöstöltä jotain muuta ruokaa, varsinkin jos on useamman päivän sairaalassa.

Nim. "sairaalan keittiössä töissä oleva"
napsu04
Member

Registered: 13-4-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: napsu04
Member Is Offline

Mood: Mikään ei ikinä muuttuis, jos ei tietäis, ei suuttuis

[*] posted on 8-8-2012 at 08:45 AM

Quote: Originally posted by MarLi  
Tsemppiä ja haleja Napsulle! koska leikkauspäivä on?

Hyvin se menköön!!!

Leikkauspäivä on viikon päästä, keskiviikkona 15.8.

Mitä lähemmäs se tulee niin sitä hullummaksi taidan minäkin tulla, tälle päivälle olisi ohjelmassa testamentin kirjoitusta. Kyllä, luette oikein.. Olin vielä 3 viikkoa sitten tietääkseni täysin terve nainen, ja nyt kirjoitan testamenttiani jos en vaikka leikkauksesta herää. :duh:

Kiitos kaikille tsempeistä, jokainen pienen pienikin sananen on mulle täyttä kultaa :love: Olen tässä nimittäin kriisin keskellä huomannut myös sen raadollisen tosiasian että kaikki "ystävät" eivät osaa suhtautua sairauteen mitenkään, vaan ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen.. Tällä hetkellä en jaksa enkä halua alkaa näitä kyseenalaisia ihmissuhteita ruotimaan sen enempää, mutta tulevaisuus voi olla aika mielenkiintoinen jos tästä enää mitään voi rakentaa tämmöisen hylkäyksen jälkeen..

Mutta ONNEKSI mulla on iso läjä ihania ystäviä jotka seisoo tukena ja antaa halia aina kun tarvin!! :love:
soilian
Administrator

Registered: 30-11-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: soilian
Member Is Offline

Mood: No Mood, indeed

[*] posted on 8-8-2012 at 08:54 AM

Ehkä nämä "ystävät" eivät vain tiedä, mitä sanoisivat sinulle tai miten suhtautuisivat asiaan, ja siksi pysyvät poissa. Tällaisissa kriiseissä yleensä erottuvat ne kultajyvät akanoista. Hyvä, että sinulla on ystäviä, joilta saat tukea. :)
Tarya
Member

Registered: 30-8-2009
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tarya
Member Is Offline

Mood: Muista huoltaa siivet.

[*] posted on 8-8-2012 at 09:11 AM

Ystävän sairastuminen on vaikea paikka ja jollain voi olla sen verran omia ongelmia, ettei voimavaroja riitä enää toisen tukemiseen, vaikka tahtoisikin.. Hienoa, että napsulla on ystäviä tukena!

Eikä se testamentti tarkoita muuta kuin mielenrauhaa (varmuutta siitä, että asiat menevät niin kuin itse haluat). Mullakin se on ollut jo seitsemän vuotta.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-8-2012 at 12:49 PM

Mä meen ainakin ihan puihin jos jollain kaverilla on vaikea tilanne päällä. Mutta kai se, että kyselee kuulumisia ja vaikka höpöttelee käytännön asioista, on tyhjää parempi.
Tarya
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-8-2012 at 01:00 PM

^ Aivan, eihän sitä voi 24/7 vain pyöritellä mielessään tulevaa. Arkinen höpöttely katkaisee ympyrää kiertävät ajatukset :) Itseäni auttoivat keväällä kovasti ystävien lähettämät harrastuksiin tms. liittyneet tekstarit; vaikka viesteissä olleet asiat tuntuivat siinä shokkitilanteessa mitättömiltä ja tyhjänpäiväisiltä, teki hyvää ajatella välillä jotain muuta, vähemmän traagista.
LaLa88
Member

Registered: 9-3-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

Mood: I am hoping that the spring is coming ;)

[*] posted on 8-8-2012 at 02:41 PM

Minä olen muka ollut niin kiireinen, että olen viimeksi sunnuntaina käynyt netissä. Alkaa uhkaavasti lähenemään koulun alku. Nytkin häivyin kesken viestin kauppaan. Voiko ihminen muka olla näin kiireinen?:D

Juuri eilen tai tänään ajattelin, että en ole pitkään aikaan syönyt pinaattilättyjä enkä pinaattikeittoa. On minun suurta herkkuani, joten täällä ilmottautuu yksi pinaatin ystävä.
View user's profile View All Posts By User This user has MSN Messenger
Markus_from_Finland
Member

Registered: 18-11-2006
Member Is Offline

Mood: Midsummer coming :thumbdown:

[*] posted on 8-8-2012 at 03:25 PM

Napsulle voimia täältäkin!! En osaa edes kuvitella, miten kamalalta tilanteesi sinusta tuntuu :(
sansku10
Member

Registered: 30-6-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: sansku10
Member Is Offline

Mood: Kai tämä tästä.. Vähitellen..

[*] posted on 8-8-2012 at 06:48 PM

Napsulle ja muillekin - tuskin ne ystävät ihan katoavat, mutta pelkäävät, että valitsevat väärät sanat /väärät teot ystävän sairauden hetkellä..
Joka ei ole vakavaa sairautta itse tai läheisellä kokenut, tuskin osaa suhtautua juuri milläänlailla..:o
Monesti ihan pelkkä halaaminen riittäisi ja ihan normaaleista päivittäisistä asioista puhuminen :)

Muutamia viikkoja sitten kun ajeltiin perhetuttavan hautajaisista kotiin, mieheni sanoi, että hänelle ei sitten pippaloita pidetä ja piste.
Meillä avoliitto muuttui avioliitoksi sillä perusteella, että jos toiselle joskus jotakin sattuu, niin kaikki on helpompaa, kun ollaan naimisissa, kun koskaan ei tulevasta tiedä!

Napsu - monesti olet kyllä mielessä, koitahan pärjätä omien ajatustesi kanssa ja ajattele mitä kaikkea teet sitten kun toivut leikkauksesta :thumbup:
MarLi
Member

Registered: 4-3-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-8-2012 at 08:24 PM

Napsulle tsemppiä ja levollista mieltä! 15.8. on hyvä päivä, sehän on mun nimpparipäivä ja silloin sulle super-energiaa leikkaukseen lähettelen :)

Näinhän se menee, että "ystäviä" pyörii ympärillä kun elämä on mallillaan, mutta kun ne oikeat vaikeudet ja sairaudet on akuuttina, silloin ne ystävät punnitaan ja jyvät erottuu akanoista.... oikeat jää ja väärät saa mennäkin :flaming:
Se joka jättää toisen yksin sairauden hetkellä on kyllä niin raukkis, että ...

Elämänkriiseissä ne ystävät tunnetaan ja oikea ystävä on rinnalla tapahtui mitä vaan, ei se peräänny siksi, ettei tiedä mitä sanoa, se tulee lähelle ja halaa vaikkei osaa mitään sanoakaan.

Napsu, tämä on sulle varmasti elämänkoulussa kova luokka ja se opettaa paljon monessa asiassa, olet taatusti eri ihminen kun olet toipunut aivokasvaimesta...
Testamentti pitäis kaikkien tehdä kun on jotain jaettavaa!!!
Kyllä minäkin selvitin monta asiaa kun kuoleman kielissä menin viimeksi leikkuuseen, testamenttia en tehnyt, kun tuntui ettei mulla ole mitään arvokasta, mutta hautajaistestamenttia mietin kovasti. Se jäi suulliseksi, selvitin monille ystäville miten minut tulee haudata jos en leikkuusta herää. Tyttärelle selvitin joitakin asioita myös, jätin muutamat salasanat näkyville, että joku pääsisi mun tietsikkaankin käsiksi... Jokainen leikkaus on riski ja koskaan ei tiedä herääkö enää omastakaan sängystä terveenä ihmisenä huomisaamuna... joten asiat pitäis aina olla "valmiiksi märehdittyjä" meillä kaikilla...

Tsemppiä Napsu! Hyvin kaikki menköön ja toivotaan kädet ja jalat ristissä ja peukut ja varpaat pystyssä, että tokeennut nopsaan entisellesi leikkauksesta!
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-8-2012 at 09:08 PM

Ei mulla ole kuin muutama ystävä, joilta osaisin odottaa kriisin keskellä mitään reaktiota. Kaikki muu olis ekstraa, toki toivottua sellaista.

Mun kesä on nyt tämmöstä yhden naisen marttakerhoilua. Keitin elämäni ensimmäisen satsin "mummonmehua". Löysin hyvän marja-apajan tästä läheltä ihan sattumalta, keräsin jotain reilut puol litraa mustikkaa ja vadelmaa mukaani ja ne oli menny vähän muussiks laukussani. Pitää viikonloppuna mennä oikein ajan kanssa ja eväät repussa metsään eräjormailemaan, että saan paaaljon mustikkaa.
pooca
Member

Registered: 11-2-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

Mood: "Sukkahousut jalkaan, uusi päivä alkaa!"

[*] posted on 8-8-2012 at 09:47 PM

Quote: Originally posted by cicus  
Minäpä olen pinaattihullu. Kerran yritin tehdä maidosta ja pinaatista kivan kastikkeen. Oli vähän jännää syödä makaronia pinaattikeitolla.. Parempia erikseen, sanoisin.
Lemppariruokani on oikein vahvasti valkosipulinen ja kermainen pinaattipasta. Mmm-mm!

Mun lemppariiii on pinaattipekonikermakastike!
nosis
Member

Registered: 18-1-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: nosis
Member Is Offline

Mood: starting over...

[*] posted on 9-8-2012 at 05:20 AM

Quote: Originally posted by pooca  

Mun lemppariiii on pinaattipekonikermakastike!

Tohon ku lisättäis vielä sienet niin saatais mulle kauhistus :D Tarvis kyllä silti opetella syömään ainakin pinaattia ja niitä sieniä. Pekoni ei nyt oo niin terveellistä niin siihen ei pidä haksahtaa... Ja porkkanoihin haluaisin rakastua myös!
Tarya
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-8-2012 at 07:36 AM

Mitähän mieltä tästä pitäisi olla.. http://www.hs.fi/ulkomaat/Suomi+sijoittui+hyvin+postilaitosten+teho...

Henkilökohtaiset kokemukset ovat vähän toisenlaisia.. Postiani on hukassa ainakin vuodesta 1992-93 lähtien, ja siis ihan oikeilla vastaanottajatiedoilla varustettua.. Päiviä taitaa tuosta tulla vähän enemmän kuin 90.. Tuolloin menetin pitkän ulkomaanmatkani aikana opiskeluoikeuteni, kun postia ei käännetty tilapäiseen osoitteeseen, ei jaettu vakituiseen eikä palautettu yliopistolle.. No, opiskelin silloin jo toisaalla, mutta olisi tuosta Itellan mokasta voinut olla vakavatkin seuraukset.

Edit: Venäjälle menevien korttien osoitteiden kanssa kannattaa olla tarkkana:
"Kuudestatoista maasta kirjeitä ei palautettu takaisin laisinkaan. Näiden joukossa oli muun muassa Tadžikistan, Kambodža, Venäjä sekä usea Afrikan maa."
LaLa88
Member

Registered: 9-3-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

Mood: I am hoping that the spring is coming ;)

[*] posted on 9-8-2012 at 11:08 AM

Ulkona oli tosi sopiva juoksu-/kävelylenkki sää. Edelleen joudun menemään lenkkini tyyliin juoksu,kävely, juoksu,kävely, juoksu jne. koska en vain osaa juosta tarpeeksi tasaisesti ja ""hitaammin" vaan vedän lähes täysillä. Nyt pitäisi vielä viedä tavarat klo 15 jälkeen kirppispöytään ja sitten tutun mökille.
View user's profile View All Posts By User This user has MSN Messenger
Herstory
Member

Registered: 15-6-2006
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Herstory
Member Is Offline

Mood: Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan <3

[*] posted on 9-8-2012 at 12:02 PM

LaLa88: mulla on just tasan sama ongelma.. vaikka miten koittaisin ottaa semmosta rauhallista hölkkää/juoksua niin menee joskus 200 m, joskus jopa 500 m mut sit tulee totaalinen läähpuuhpakkokävellä kun oon vetänyt liian kovaa kuitenkin..

Huomaa myös, että kun kävin syksyllä ekaa (ja toistaiseksi vikaa) kertaa Pyynikin maisemissa juoksemassa ja siinä sitten maisemia ihailtuani palasin pururadalle ja aloin hölkötellä jonkun miehen perässä.. hetken päästä mies kääntyi ja sanoi jotain, otin napit korvista ja se kysyi että meinaanko mennä ohi.. alettiin sitten jutella jotakin ja hän puhui karppauksesta mulle yms.. juoksin huomaamattani liki kilometrin, sitten oli pakko heittää reippaalle kävelylle.. Hyvässä kunnossa en ole koskaan ollut, mutta tuo oli jo saavutus, eli kun oli joku joka antoi tahdin pystyin juoksemaan hitaammin ja pidemmälle..

pitäis aloittaa taas jonkinmoinen kuntoilu.. työt kun alkoi, niin kävin meidän työpaikan salilla jokusen kerran, sitten tulin kipeäksi ja olin saikulla viikon ja sen jälkeen en ole saanut aikaiseksi palata salille ja nyt sitten heinäkuun loppupuolella kun on tehnyt mieli niin on ollut niin kiirettä muuton ja muun kanssa.. ja nyt sitten tuntuu että turha enää mennä kun pari viikkoa vaan ehtisi käydä.. lenkkimaastot alkaa käytännössä talon alaovelta, mutta sade on helppo tekosyy jäädä kotiin.. pakko ois saada itseään niskasta kiinni jos meinaa intissäkin pärjätä..

eilen mies valitti mulle, että syön liikaa karkkia.. ehdotti, että söisin vaan joka toinen päivä herkkuja.. pitäis joo aloittaa herkkulakko, mutta kun ei niistä oo mulla ennenkään mitään tullut.. varmaan kerran oon onnistunut olemaan karkkilakossa jotain 3 viikkoa ja silloin söin sikana pullaa ja jätskiä sen sijaan :D
Tarya
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-8-2012 at 01:41 PM

Huomenna on Taiteiden yö Tuusulassa http://www.taiteidenyo.fi/ Voi kun olisin huomannut aiemmin, niin olisin ehkä saanut työt järjestetyksi niin, että olisin päässyt paikalle.. Siellä tapahtuu vaikka mitä!
 Pages:  1  ..  17    19    21  ..  100

Go To Top