| Pages:
1
..
17
18
19
20
21
..
100 |
Liiolii
Member

Registered: 13-3-2006
Country Flag: Finland
Member Is Offline
Mood:
|
|
Quote: Originally posted by napsu04  |
Mutta siinä menee kyllä ihmisen kiusaamisen raja, että jos seuraavalla sairaalajaksolla mun eteen tuodaan kerrankin pinaattikeittoa/pinaattilättyjä,
niin hoitajat saa kavion kuvan otsaansa ja keitot pitkin seiniä.. Siihen en suostu! 
Onnea Liiolii apurahatyön valmistumisesta |
Kiitosta vaan!
Ja pinaattikeitto on minunkin inhotukseni. Koulusta jäi traumat... Koko koulu haisi pinaattikeittopäivänä. |
|
|
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline
Mood: Helt ute och cyklar
|
|
Napsulla tosiaan oikea asenne 
Tuntuu, että itse valitan ihan pikkujutuista. Mulla on kohta 3 viikkoa ollut erilaisia hengitystieongelmajuttuja. Tänään kävin taas lääkärissä ja
loppuviikko on sairaslomaa ja en saa puhua ollenkaan. |
|
|
MarLi
Member

Registered: 4-3-2006
Member Is Offline
Mood:
|
|
Tsemppiä ja haleja Napsulle! koska leikkauspäivä on?
Hyvin se menköön!!!
Muistan hyvin tunteen kun verta otettiin urakalla ja pisteltiin kaikkiin suoniin, silloin kun luovutin kantasolujani, paras verikokeen ottopäivä oli
39 putkilollista ja sitten muut piikit päälle... mutta mitäs ei tekis ja kokis hyvän asian puolesta  |
|
|
soilian
Administrator

Registered: 30-11-2005
Postcrossing Username: soilian
Member Is Offline
Mood: No Mood, indeed
|
|
Vanhaa alkoi hipatuttaa pitkästä aikaa. Parasta haihtua täältä, ennen kuin hippamopo karkaa käsistä.  |
|
|
Hannamaija
Member

Registered: 25-10-2006
Member Is Offline
|
|
Tuhatmäärin tsemppiä napsulle! |
|
|
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline
Mood: tahdon luottaa viisauteesi...
|
|
Must on tullu URHEILUHULLU!  |
|
|
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline
Mood: bleurgh...duties...
|
|
Minäpä olen pinaattihullu. Kerran yritin tehdä maidosta ja pinaatista kivan kastikkeen. Oli vähän jännää syödä makaronia pinaattikeitolla.. Parempia
erikseen, sanoisin.
Lemppariruokani on oikein vahvasti valkosipulinen ja kermainen pinaattipasta. Mmm-mm! Oon syöny sitä aika paljon tänä kesänä kun toi pinaatinryökäle
kasvaa ihan kohisten, koko ajan saa olla silppuumassa makaronin sekaan Hieman liioitellen
Olis kyllä varmaan hyvä olla urheiluhullu. Tein just toffeeta, koitin muistella lapsena keksimääni (toisesta reseptistä sattumalta soveltamaani)
reseptiä, jolla tuli ihanan rapeeta toffeeta. Pääsin aika lähelle, mutta kyllä toi vähän löllöksi jäi, ehkä jos olis keittäny vielä pidempään. |
|
|
TINTURA
Member

Registered: 2-8-2011
Postcrossing Username: TINTURA
Member Is Offline
Mood: tahdon luottaa viisauteesi...
|
|
Mä oon yrittänyt kovasti tykästyä pinaattiin ja pariin muuhunkin. Punajuuri ei vielä uppoa, eikä sienet, mutta pinaattia siedän jo. 
Kummityttöni kattelee tässä vieressä kun kirjottelen tähän foorumille. Prinsessa: "Mitä noi on noi värikkäät jutut?" Minä: "Tommosia hymiöitä vaan."
Prinsessa: "Miks toi yks on tollanen ruskea?" Minä: "No... se vaan on. En minä tiedä." Prinsessa: "Aijaa. Mä luulin et noi on vaan kännykkäjuttuja!"

Eilen käytiin keskustelu ruokapöydässä:
Minä: "Älä viiti vinkua kun en ymmärrä ollenkaan, mitä koitat sanoa. Kerrohan, mitä haluat." Prinsessa: "Kummi, mä haluan vaan sut!"  |
|
|
BellaGoth
Member

Registered: 17-8-2011
Postcrossing Username: BellaGoth
Member Is Offline
|
|
napsu- voit varmasti pyytää hoitohenkilöstöltä jotain muuta ruokaa, varsinkin jos on useamman päivän sairaalassa.
Nim. "sairaalan keittiössä töissä oleva" |
|
|
napsu04
Member

Registered: 13-4-2006
Postcrossing Username: napsu04
Member Is Offline
Mood: Mikään ei ikinä muuttuis, jos ei tietäis, ei suuttuis
|
|
Leikkauspäivä on viikon päästä, keskiviikkona 15.8.
Mitä lähemmäs se tulee niin sitä hullummaksi taidan minäkin tulla, tälle päivälle olisi ohjelmassa testamentin kirjoitusta. Kyllä, luette oikein..
Olin vielä 3 viikkoa sitten tietääkseni täysin terve nainen, ja nyt kirjoitan testamenttiani jos en vaikka leikkauksesta herää. 
Kiitos kaikille tsempeistä, jokainen pienen pienikin sananen on mulle täyttä kultaa Olen tässä nimittäin kriisin keskellä huomannut myös sen raadollisen tosiasian että kaikki "ystävät" eivät osaa
suhtautua sairauteen mitenkään, vaan ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen.. Tällä hetkellä en jaksa enkä halua alkaa näitä kyseenalaisia ihmissuhteita
ruotimaan sen enempää, mutta tulevaisuus voi olla aika mielenkiintoinen jos tästä enää mitään voi rakentaa tämmöisen hylkäyksen jälkeen..
Mutta ONNEKSI mulla on iso läjä ihania ystäviä jotka seisoo tukena ja antaa halia aina kun tarvin!!  |
|
|
soilian
Administrator

Registered: 30-11-2005
Postcrossing Username: soilian
Member Is Offline
Mood: No Mood, indeed
|
|
Ehkä nämä "ystävät" eivät vain tiedä, mitä sanoisivat sinulle tai miten suhtautuisivat asiaan, ja siksi pysyvät poissa. Tällaisissa kriiseissä yleensä
erottuvat ne kultajyvät akanoista. Hyvä, että sinulla on ystäviä, joilta saat tukea.  |
|
|
Tarya
Member

Registered: 30-8-2009
Postcrossing Username: Tarya
Member Is Offline
Mood: Muista huoltaa siivet.
|
|
Ystävän sairastuminen on vaikea paikka ja jollain voi olla sen verran omia ongelmia, ettei voimavaroja riitä enää toisen tukemiseen, vaikka
tahtoisikin.. Hienoa, että napsulla on ystäviä tukena!
Eikä se testamentti tarkoita muuta kuin mielenrauhaa (varmuutta siitä, että asiat menevät niin kuin itse haluat). Mullakin se on ollut jo seitsemän
vuotta. |
|
|
cicus
Member

Member Is Offline
|
|
Mä meen ainakin ihan puihin jos jollain kaverilla on vaikea tilanne päällä. Mutta kai se, että kyselee kuulumisia ja vaikka höpöttelee käytännön
asioista, on tyhjää parempi. |
|
|
Tarya
Member

Member Is Offline
|
|
^ Aivan, eihän sitä voi 24/7 vain pyöritellä mielessään tulevaa. Arkinen höpöttely katkaisee ympyrää kiertävät ajatukset Itseäni auttoivat keväällä kovasti ystävien lähettämät harrastuksiin
tms. liittyneet tekstarit; vaikka viesteissä olleet asiat tuntuivat siinä shokkitilanteessa mitättömiltä ja tyhjänpäiväisiltä, teki hyvää ajatella
välillä jotain muuta, vähemmän traagista. |
|
|
LaLa88
Member

Registered: 9-3-2007
Member Is Offline
Mood: I am hoping that the spring is coming
|
|
Minä olen muka ollut niin kiireinen, että olen viimeksi sunnuntaina käynyt netissä. Alkaa uhkaavasti lähenemään koulun alku. Nytkin häivyin kesken
viestin kauppaan. Voiko ihminen muka olla näin kiireinen?
Juuri eilen tai tänään ajattelin, että en ole pitkään aikaan syönyt pinaattilättyjä enkä pinaattikeittoa. On minun suurta herkkuani, joten täällä
ilmottautuu yksi pinaatin ystävä. |
|
|
Markus_from_Finland
Member

Registered: 18-11-2006
Member Is Offline
Mood: Midsummer coming
|
|
Napsulle voimia täältäkin!! En osaa edes kuvitella, miten kamalalta tilanteesi sinusta tuntuu |
|
|
sansku10
Member

Registered: 30-6-2007
Postcrossing Username: sansku10
Member Is Offline
Mood: Kai tämä tästä.. Vähitellen..
|
|
Napsulle ja muillekin - tuskin ne ystävät ihan katoavat, mutta pelkäävät, että valitsevat väärät sanat /väärät teot ystävän sairauden hetkellä..
Joka ei ole vakavaa sairautta itse tai läheisellä kokenut, tuskin osaa suhtautua juuri milläänlailla..
Monesti ihan pelkkä halaaminen riittäisi ja ihan normaaleista päivittäisistä asioista puhuminen 
Muutamia viikkoja sitten kun ajeltiin perhetuttavan hautajaisista kotiin, mieheni sanoi, että hänelle ei sitten pippaloita pidetä ja piste.
Meillä avoliitto muuttui avioliitoksi sillä perusteella, että jos toiselle joskus jotakin sattuu, niin kaikki on helpompaa, kun ollaan naimisissa, kun
koskaan ei tulevasta tiedä!
Napsu - monesti olet kyllä mielessä, koitahan pärjätä omien ajatustesi kanssa ja ajattele mitä kaikkea teet sitten kun toivut leikkauksesta 
|
|
|
MarLi
Member

Registered: 4-3-2006
Member Is Offline
Mood:
|
|
Napsulle tsemppiä ja levollista mieltä! 15.8. on hyvä päivä, sehän on mun nimpparipäivä ja silloin sulle super-energiaa leikkaukseen lähettelen 
Näinhän se menee, että "ystäviä" pyörii ympärillä kun elämä on mallillaan, mutta kun ne oikeat vaikeudet ja sairaudet on akuuttina, silloin ne ystävät
punnitaan ja jyvät erottuu akanoista.... oikeat jää ja väärät saa mennäkin 
Se joka jättää toisen yksin sairauden hetkellä on kyllä niin raukkis, että ...
Elämänkriiseissä ne ystävät tunnetaan ja oikea ystävä on rinnalla tapahtui mitä vaan, ei se peräänny siksi, ettei tiedä mitä sanoa, se tulee lähelle
ja halaa vaikkei osaa mitään sanoakaan.
Napsu, tämä on sulle varmasti elämänkoulussa kova luokka ja se opettaa paljon monessa asiassa, olet taatusti eri ihminen kun olet toipunut
aivokasvaimesta...
Testamentti pitäis kaikkien tehdä kun on jotain jaettavaa!!!
Kyllä minäkin selvitin monta asiaa kun kuoleman kielissä menin viimeksi leikkuuseen, testamenttia en tehnyt, kun tuntui ettei mulla ole mitään
arvokasta, mutta hautajaistestamenttia mietin kovasti. Se jäi suulliseksi, selvitin monille ystäville miten minut tulee haudata jos en leikkuusta
herää. Tyttärelle selvitin joitakin asioita myös, jätin muutamat salasanat näkyville, että joku pääsisi mun tietsikkaankin käsiksi... Jokainen
leikkaus on riski ja koskaan ei tiedä herääkö enää omastakaan sängystä terveenä ihmisenä huomisaamuna... joten asiat pitäis aina olla "valmiiksi
märehdittyjä" meillä kaikilla...
Tsemppiä Napsu! Hyvin kaikki menköön ja toivotaan kädet ja jalat ristissä ja peukut ja varpaat pystyssä, että tokeennut nopsaan entisellesi
leikkauksesta! |
|
|
cicus
Member

Member Is Offline
|
|
Ei mulla ole kuin muutama ystävä, joilta osaisin odottaa kriisin keskellä mitään reaktiota. Kaikki muu olis ekstraa, toki toivottua sellaista.
Mun kesä on nyt tämmöstä yhden naisen marttakerhoilua. Keitin elämäni ensimmäisen satsin "mummonmehua". Löysin hyvän marja-apajan tästä läheltä ihan
sattumalta, keräsin jotain reilut puol litraa mustikkaa ja vadelmaa mukaani ja ne oli menny vähän muussiks laukussani. Pitää viikonloppuna mennä
oikein ajan kanssa ja eväät repussa metsään eräjormailemaan, että saan paaaljon mustikkaa. |
|
|
pooca
Member

Registered: 11-2-2006
Member Is Offline
Mood: "Sukkahousut jalkaan, uusi päivä alkaa!"
|
|
Quote: Originally posted by cicus  | Minäpä olen pinaattihullu. Kerran yritin tehdä maidosta ja pinaatista kivan kastikkeen. Oli vähän jännää syödä makaronia pinaattikeitolla.. Parempia
erikseen, sanoisin.
Lemppariruokani on oikein vahvasti valkosipulinen ja kermainen pinaattipasta. Mmm-mm! |
Mun lemppariiii on pinaattipekonikermakastike! |
|
|
nosis
Member

Registered: 18-1-2007
Postcrossing Username: nosis
Member Is Offline
Mood: starting over...
|
|
Tohon ku lisättäis vielä sienet niin saatais mulle kauhistus
Tarvis kyllä silti opetella syömään ainakin pinaattia ja niitä sieniä. Pekoni ei nyt oo niin terveellistä niin siihen ei pidä haksahtaa... Ja
porkkanoihin haluaisin rakastua myös! |
|
|
Tarya
Member

Member Is Offline
|
|
Mitähän mieltä tästä pitäisi olla.. http://www.hs.fi/ulkomaat/Suomi+sijoittui+hyvin+postilaitosten+teho...
Henkilökohtaiset kokemukset ovat vähän toisenlaisia.. Postiani on hukassa ainakin vuodesta 1992-93 lähtien, ja siis ihan oikeilla
vastaanottajatiedoilla varustettua.. Päiviä taitaa tuosta tulla vähän enemmän kuin 90.. Tuolloin menetin pitkän ulkomaanmatkani aikana
opiskeluoikeuteni, kun postia ei käännetty tilapäiseen osoitteeseen, ei jaettu vakituiseen eikä palautettu yliopistolle.. No, opiskelin silloin jo
toisaalla, mutta olisi tuosta Itellan mokasta voinut olla vakavatkin seuraukset.
Edit: Venäjälle menevien korttien osoitteiden kanssa kannattaa olla tarkkana:
"Kuudestatoista maasta kirjeitä ei palautettu takaisin laisinkaan. Näiden joukossa oli muun muassa Tadžikistan, Kambodža, Venäjä sekä usea Afrikan
maa." |
|
|
LaLa88
Member

Registered: 9-3-2007
Member Is Offline
Mood: I am hoping that the spring is coming
|
|
Ulkona oli tosi sopiva juoksu-/kävelylenkki sää. Edelleen joudun menemään lenkkini tyyliin juoksu,kävely, juoksu,kävely, juoksu jne. koska en vain
osaa juosta tarpeeksi tasaisesti ja ""hitaammin" vaan vedän lähes täysillä. Nyt pitäisi vielä viedä tavarat klo 15 jälkeen kirppispöytään ja sitten
tutun mökille. |
|
|
Herstory
Member

Registered: 15-6-2006
Postcrossing Username: Herstory
Member Is Offline
Mood: Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan <3
|
|
LaLa88: mulla on just tasan sama ongelma.. vaikka miten koittaisin ottaa semmosta rauhallista hölkkää/juoksua niin menee joskus 200 m, joskus jopa 500
m mut sit tulee totaalinen läähpuuhpakkokävellä kun oon vetänyt liian kovaa kuitenkin..
Huomaa myös, että kun kävin syksyllä ekaa (ja toistaiseksi vikaa) kertaa Pyynikin maisemissa juoksemassa ja siinä sitten maisemia ihailtuani palasin
pururadalle ja aloin hölkötellä jonkun miehen perässä.. hetken päästä mies kääntyi ja sanoi jotain, otin napit korvista ja se kysyi että meinaanko
mennä ohi.. alettiin sitten jutella jotakin ja hän puhui karppauksesta mulle yms.. juoksin huomaamattani liki kilometrin, sitten oli pakko heittää
reippaalle kävelylle.. Hyvässä kunnossa en ole koskaan ollut, mutta tuo oli jo saavutus, eli kun oli joku joka antoi tahdin pystyin juoksemaan
hitaammin ja pidemmälle..
pitäis aloittaa taas jonkinmoinen kuntoilu.. työt kun alkoi, niin kävin meidän työpaikan salilla jokusen kerran, sitten tulin kipeäksi ja olin
saikulla viikon ja sen jälkeen en ole saanut aikaiseksi palata salille ja nyt sitten heinäkuun loppupuolella kun on tehnyt mieli niin on ollut niin
kiirettä muuton ja muun kanssa.. ja nyt sitten tuntuu että turha enää mennä kun pari viikkoa vaan ehtisi käydä.. lenkkimaastot alkaa käytännössä talon
alaovelta, mutta sade on helppo tekosyy jäädä kotiin.. pakko ois saada itseään niskasta kiinni jos meinaa intissäkin pärjätä..
eilen mies valitti mulle, että syön liikaa karkkia.. ehdotti, että söisin vaan joka toinen päivä herkkuja.. pitäis joo aloittaa herkkulakko, mutta kun
ei niistä oo mulla ennenkään mitään tullut.. varmaan kerran oon onnistunut olemaan karkkilakossa jotain 3 viikkoa ja silloin söin sikana pullaa ja
jätskiä sen sijaan  |
|
|
Tarya
Member

Member Is Offline
|
|
Huomenna on Taiteiden yö Tuusulassa http://www.taiteidenyo.fi/ Voi kun olisin huomannut aiemmin, niin olisin ehkä saanut työt järjestetyksi niin, että olisin päässyt paikalle..
Siellä tapahtuu vaikka mitä! |
|
|
| Pages:
1
..
17
18
19
20
21
..