Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1    3  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

embaressed.gif posted on 22-3-2020 at 12:03 PM
48. SATA SIVUA SOOPAA

OLIN EKA! :bouncy: :bouncing:

En yleensä ikinä oo. Tänne jatkuu (korona)-soopailu. :love:
View user's profile View All Posts By User
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 12:04 PM

^Kerta se on ensimmäinenkin :thumbup:

Minäkin olen kerran tämän lyhyen PC-foorumiurani aikana päässyt aloittamaan uuden soovan. Oli muistaakseni soopa numero 46.
Regndroppar
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 12:06 PM

Kirjoitan nyt Tampereen-korttia, että saan sen huomenna postiin. Sellainen mustavalkoinen, jossa nainen pitelee omenia. Joku Aalto-yliopiston mainoskortti (kai?). Mutta vaan yhessä reunassa on mainostekstit, joten tilaa on kirjoittaa saman verran kuin tavalliselle kortille. Vois peittää ne vaikka norppatarralla, mutten jaksa.
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 22-3-2020 at 12:19 PM

En ole varmaan ikinä aloittanut soopaa. Tai en ainakaan muista aloittaneeni. Olin puoli tuntia kävelemässä. Se on tällä hetkellä maksimi, kun en yhtään tykkää kevätauringosta. Nyt voin jatkaa urheilun nostalgiaviikonloppua!
anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 12:26 PM

Hello, uusi soopa!

Me oltiin tunteroinen ulkona, täytyy nyt yrittää ulkoilla kun vielä saa, toisaalta aion kyllä täällä maalla ulkoilla vaikka tulis ulkonaliikkumiskieltokin.

Kultsilla on joku ihme halipulapäivä, tulee puolen tunnin välein mun luo, ottaa molemmilta rillit pois ja halaa tiukasti. :D
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 02:44 PM

^Aaawww, pitäähän sitä erossa olon aikana syntynyttä halivajetta päästä paikkaamaan :D

Kävin viemässä roskat ja nopealla happihyppelyllä korttelin ympäri. Pidemmällekin olisin voinut kävellä mutta mun silmät ei kauheasti tykkää tuosta katupölystä. Muuten olisi ideaali ulkoilusää: poutainen mutta mukavan vilpoisalla tuulenvireellä. Selvästi kyllä oli vähemmän porukkaa liikkeellä kuin ns. normisunnuntaina. On ainakin lääniä lenkkeillä :D
Regndroppar
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 02:48 PM

Oi, ihanaa, anuma ja kultsi. :love:

Mie kävin kävelee merenrannassa. Auringosta huolimatta olikin yllättävän vilpoisa! Laitoin siis liian vähän päälle. Näkyi muitakin ulkoilijoita ja pidin säädyllisen välimatkan. :thumbup: Nyt vois kotijumpata.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 02:57 PM

^Merenrantakävelyt :love: Kun asuin Vaasassa, niin multa oli vain parisensataa metriä merenrantaan. Sieltä päin kaupunkia, missä asuin, pääsi myös keskustaan rantaa pitkin kulkevaa lenkkipolkua :thumbup:
Regndroppar
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 06:54 PM

Ei hitsi, katsoin jakson Masked Singer Suomea ja oon kyllä ihan pihalla. :D Tosi vaikeaa arvata, keitä nuo tyypit maskien ja pukujen takana on. Ei auta paljoa vihjeet. Jotenkin niin koukuttava ja raivostuttava ohjelma yhtä aikaa. :D

Nythän kävi niin, että Joensuun-reissuni peruuntui ja yritän päästä sitten siskon luo Kouvolaan, että voisin edes hyödyntää osan lipuista (täältä Helsinkiin ja Helsingistä tänne).
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 22-3-2020 at 06:54 PM

Tää ei oo todellista: nyt mulla on korvakin kipeä. Mietin, kun eilen tai toissapäivänä taisin raapaista kynnellä pienen naarmun korvaa kaivellessani, että nyt se virus sitten menee sinne tietysti. Toivottavasti tää on ohimenevää jomotusta! Huomenna on joka tapauksessa lääkärin puhelinaika. Odotan jännityksellä mitä kaikkea kerrottavaa mulla on sille, kun en yhtään tiedä, minkä vaivakatalogin kanssa aamulla herään.
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 22-3-2020 at 07:14 PM

Cicus, kannattaa kirjoittaa paperille kaikki mitä haluat sanoa lääkärille, että et unohda mitään tärkeää! Pitää itsekin muistaa tämä, kun mulla on lääkärille puhelinaika ensi viikolla.

Regndroppar, oletko miettinyt, onko järkevää mennä Helsinkiin nykytilanteessa? Kyllä minuakin harmittaa, että jäi junaliput käyttämättä ja reissu tekemättä ja että en pääse täältä periferiasta mihinkään, mutta toisaalta en halua olla se, joka tuo koronan tänne.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 07:18 PM

Sama tuli mieleen että kannattaako regndropparin nyt reissata usealla paikkakunnalla pöpöjä kuskaamassa... Tulinhan toki itsekin tänne toiselle paikkakunnalle, mutta kävin lähtiessäni kotikylillä vain kaupassa ja apteekissa missä olisin käynyt joka tapauksessa, ja sen jälkeen olen ollut tekemisissä vain kultsin kanssa.
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 07:28 PM

Mulla oli ihana ulkoilu ja pää puhdistui kaikesta häiriöstä. Näin joutsenia tosi läheltä lentämässä ja jäänmurtajan :love: :bouncing: ne on minusta jotenkin hellyyttäviä ja rauhallisen päättäväisiä. Ja hyvä, että nyt näin mistä se menee (viime vuonna muistaakseni varoitettiin, että reitti on muuttunut).
Aurinkokin oli jo kadonnut pilvien taakse ja sain ihailla pastellinvärisiä pilviä.

Minä en todellakaan lähtisi mihinkään Helsinkiin ja just juna-asemille ja sieltä kylään (?) :o.

Mutta uusi soopa :thumbup:

Ja voi cicusta!
Oliko sinulla kurkku edelleen kipeänä? Kun sehän heijastuu usein korvaan, että toivottavasti on "vain" sellaista, eikä mikään tulehtunut tms naarmu.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-3-2020 at 07:38 PM

Hellyttävät jäänmurtajat :D Eipä siinä, minä hellyn Jyväskylän vihreistä kaupunkibusseista, kun näyttävät esim. ruuhkassa hitaasti rullaillessaan ihan kaalimadoilta :love:

Kun olin tulossa Helsingistä reilu viikko sitten, niin näin linja-auton ikkunasta vähän ennen Hartolaa pellolla noin parikymmenpäisen laulujoutsenparven. En muista, että olisin koskaan nähnyt noin montaa joutsenta koolla samanaikaisesti.

Täällä ovat anniskelupaikat pistäneet oviaan säppiin ihan oma-aloitteisesti yhtä paikkaa lukuun ottamatta. Sain sellaisen käsityksen, että ovat saaneet ilmeisesti kritiikkiä ja ehkä jotain vihapostiakin päätöksensä tiimoilta, joten aika näyttänee, milloin hekin katsovat parhaimmaksi pistää tilapäisesti lapun luukulle. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että tässä tilanteessa tuollainen baarin auki pitäminen on vastuutonta. Humalassa ihmiset monesti tuppaavat änkeämään iholle eivätkä välttämättä muista/viitsi pestä käsiään edes niiden vessatoimitusten päätteeksi. Näitä tahmatassuja kun on sitten pieneen tilaan tungettuna paaaljon enemmän kuin ne sallitut kymmenen henkilöä, niin oi voi. Ei ole ollenkaan hyvä yhtälö.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 06:07 AM

Maanantaiaamu.. Kylläpä ei yhtään huvittais ruveta työntouhuun. Käyn tänään pikaisesti työpaikalla, katsotaan työkaverin kanssa skypehommelit kuntoon jotta hän osaa sitten huomenna pitää ekat skypetuntinsa. Pidän samalla sitten oman skypetuntini sieltä toimistolta. Ei oikein huvittaisi pitää niitä kotoa/täältä mökiltä, kun en halua että oppilaat näkee kotiani... Meillä on ohjeistus että kouluttajan olisi hyvä pitää kamera päällä - toisaalta nyt kun linjoilla on paljon liikennettä, kameran sammuttaminen voi auttaa yhteyden laatua.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 06:51 AM

Huomenta!

Anuma, jos pidät kotoa, niin voitko laittaa esim. jonkun verhon tai siirtää koneen niin, että tausta on tylsä?

Täällä on Riinka Kempleenlahdella (?) usein valtavia joutsenparvia, ja kun siitä menee pyörätie, se on vähän outo luontokohta siinä yllättäin helposti tarkkailtavissa. Kerran oli myös hirviä ja yhdet meni uimaan, niin ihan kuin ne eläimet ei huomaisi ihmisten läheisyyttä. Minusta se joutsenet ja hirvet yhdessä oli jo kivan näköistä. Siellä on muitakin lintuja joskus aivan järkyttävän paljon ja meteli voi olla ihan korvia huumaava.

Hyvä, että jotkut baarit on jo sulkeneet. Minusta pitäisi ollakin. Yrittäjälle tietenkin kamalaa.

Mutta minä aion kohta kirjoittaa sen Kiinakortin alta pois :D.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 07:05 AM

Ei mulla siellä taustalla sinänsä mitään ihmeellistä ole nytkään, tyyliin seinä ja ihan tavallinen vaatekaappi, mutta jotenkin vaan en pidä siitä että oppilaat näkevät kotiini, vaikkei kuvasta mitään ihmeempää 'paljastuisikaan'.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 07:56 AM

Eiihh, nyt sain pitkästä aikaa hyvät naurut Google-kääntäjän ansiosta :D:D Etsin tietoa yhdestä paikasta ja siinä yhteydessä oli Googlen automaattisesti suomeksi kääntämiä arvosteluja siitä. Ymmärsin kyllä heti tästä eräästä arvostelusta, että kirjoittaja viittasi siinä Dunkin' Donuts -donitsikahvilaan mutta sen suomenkielinen käännös pisti kyllä vedet valumaan silmistä: "Lähellä on dunkin munkkeja". Dunkin munkkeja :D:D:D Aarrgghh! En pysty varmaan enää ikinä katsomaan munkkiin päinkään ilman, että tuo tulee heti mieleen :bigsmile:
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 11:16 AM

Menu_velho, kiitos hyvästä vinkistä. Teinkin näin, mutta unohdin kirjoittaa ja sitten myös sanoa mitään korvasta. Myöskään kurkkukivusta en sanonut mitään, vaikka se on vieläkin akuuttina. :duh: Mutta korva on kyllä ok nyt, tukossa vaan.

Mutta lääkäri epäili influenssaa ja kuvaili sen oireet, jotka kyllä hyvin täsmäsi. Saatan tulevina vuosina noudattaa vanhan äitini neuvoa ottaa influenssarokote... On tää sen verran pyllystä.

Näin muuten mukavaa unta, missä olin kaveri- ja tuttavaporukalla Linnanmäellä viettämässä syntymäpäivääni. Porukassa oli mm. työkavereita ja postcrossaajia, joista ei jäänyt mieleen muita oikeasti tuttuja naamoja kuin vixen. Tanssimme koko porukka letkajenkkaa vuoristorataan, joka oli suuri liukumäki. Siis voiko olla noin hattarainen uni. Liukumäen jälkeen olimme suuntaamassa seuraavaan vimpaimeen, mutta vixen ei halunnut, joten lähdin kävelemään hänen kanssaan toiseen suuntaan.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 06:26 PM

Dunkin munkkeja! :D

Pikaista paranemista cicukselle :)
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 09:15 PM

Kiitos. Nyt menee jo Buranan voimalla ihan kelvollisesti.

Ottaa pannuun, että pitää sitten tämän lisäksi sairastaa se korona, mutta toisaalta tässä ollaan niin etuoikeutettuja, että voidaan vältellä sitä paljon enemmän kuin moni muu. Hra cicus on etätöissä ja minä lomautettu, niin eihän tässä tarvii poistua kotoa. Senkus tilaa kauppakassin sillon tällön ja toivoo, ettei sen kerääjä tai tuoja ole sairas.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 23-3-2020 at 09:33 PM

Miekii aion nyt pysytellä poissa ihmisten ilmoilta. Kotona täytyy käydä joku päivä mutta en käy missään kaupassa tms sielläpäin. Kultsin veli morsmaikkuineen oli aikeissa tulla Helsingistä tänne maalle kun työt lopahti mutta päättivät nyt jäädä kotiin.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 24-3-2020 at 06:44 AM

Huomentapäivää :bouncing: tylsän samalle ihmiselle kirjoittamisen jälkeen (joka ei sitten ollutkaan niin tylsää, kun toiseen korttiini ei mahtunut enää vastausta kysymykseen, jonka hän kysyi, niin se mahtui nyt tuohon toiseen :D) sain niin ihania kortteja, että vähän tuntuu tyhmältä valittaa jostain nuin pienestä. Ja jokainen kertoo tai kirjoittaa jotain, mikä minua kiinnostaa (joskus selvästi eivät lue profiilia, eikä tarvikaan), niin minä olen lukenut ne jo monta kertaa. Hassua, miten tällainen pieni asia, että joku tuntematon viitsii kirjoittaa jotain, on tosi tosi ihanaa minusta. Turkista saamassa kortissa oli vielä ihanat vanhanaikaisen näköiset merkit ja sellainen leima, että päivämäärä on punaisella ja muu leima mustalla, hienot leimat.

Cicukselle rutkasti paranemista ja toivottavasti säästyt sitten koronalta! (Eikö lääkäri ollenkaan epäillyt, että sinulla olisi nyt se?)

Yhdeksän kuukauden päästä on jouluaatto :thumbup:
toivottavasti tämä virushomma on sitten jo ohi ja tätä voi vain muistella.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 24-3-2020 at 08:13 AM

Hittolainen, sehän on paras jo alkaa rustaamaan kirjettä joulupukille :D Tosin toiveet voivat mennä uusiksi vielä monta kertaa tässä yhdeksän kuukauden aikana. En ole toivonut enää vuosiin oikeastaan mitään muuta kuin Alte Excellenz -brandykonvehtirasiaa ja mahdollisesti lisäksi jotain oikeasti relevanttia ja tarpeellista (esim. uutta kylpypyyhettä tai kuumajuomalaseja). Tämä on yksi niistä aikuisuuskliseistä, jotka ovat toteutuneet kohdallani: materia sinänsä ei tuo enää tyydytystä ja jouluinen lahjahössötysrumba on alkanut lähinnä ärsyttää :P

Minustakin on aina todella mukavaa ja piristävää, kun joku kirjoittaa korttinsa täyteen mielenkiintoisia faktoja itsestään tai ihan vain kuulumisia :) Joskus tein sellaisen huomion saamistani virallisista korteista, että Liettuasta saamani kortit ovat aina olleet täyteen kirjoitettuja ja moni heistä on mm. listannut asioita, jotka meitä yhdistävät, siis tätä kortin lähettäjää ja minua. Ilmeisen "puheliaita" crossaajia siellä suunnalla kokemukseni mukaan :)

Kävin nyt aamulla vanhemmilleni kaupassa ja oli pakko kiertää sekä paistopiste että leivonnaishylly mahdollisimman kaukaa, koska en kykene lopettamaan repeilyä niille dunkin munkeille :D En usko, että mulla olisi pokka pitänyt, jos yksikin munkki olisi näkökenttääni osunut. Koronan oireisiinhan ei tämänhetkisen tiedon mukaan kuulu hillitsemättömät random naurunpurskahdukset mutta kyllä niillä silti varmaan jokseenkin kipeän mielikuvan antaisi itsestään :P
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 24-3-2020 at 09:17 AM

Joo ei tässä oikein jouluun asti osaa ajatella, toivotaan ja uskotaan tosiaan että siihen mennessä tämä pahin hässäkkä on ohi...

Jotenkin en halua edes kesää/lomaa ajatella, kun sitten tulee vaan mieleen, että no jospa se korona iskee ennen sitä, ja kauanko ja kuinka pahasti olen sairaana, ja kuinka kauan kestää että täysin toipuu. Tai jos kuolen, niin eipä tartte kesälomia miettiä jne. En halua päästää ajatuksiani tuolle linjalle. Ensi viikon perjantaina alkaa talviloma, jos ensin odottelen sitä :)
 Pages:  1    3  ..  68

Go To Top

Imprint