Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1  ..  10    12    14  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 5-4-2020 at 02:36 PM

Jos on olemassa mekaaninen ehkäisyväline, niin onko sitten vastakohtaisesti myös automaattinen? Tätä pohdin tänään. Tai no, äskeisen minuutin, kun piti ensin kysyä hra cicukselta mikä on mekaanisen vastakohta.

Teen vietnamilaista currya ja riisiä, joiden kypsymistä odotan kieli pitkällä.

Kitkerät neitsyet on kans kova nimi bändillä. :D
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 5-4-2020 at 02:58 PM

^Kitkerät Neitsyet on muutenkin loistava :thumbup: Olin reilu kymmenen vuotta sitten Kitkerien keulakuva Vappu Rossin luennolla, jossa hän käsitteli lyriikkaa ja etenkin biisintekstien kirjoittamista. Luennon lopuksi hän soitti Kitkerien Neitsyiden kulttiklassikko Humppa fatalen. Naurettiin biisin sanoille kaverin kanssa kolminkerroin vedet silmissä niin, että muu yleisö jo rupesi vilkuilemaan meitä tyrmistyneen näköisinä. Vappu Rossin reaktiota en muista :D
View user's profile View All Posts By User
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 5-4-2020 at 03:36 PM

Mekaanisen ehkäisykapineen vastakohta olisi luonnollinen ehkä ennemmin (kierron tarkkailu)?

Ja sitten kemiallinen (kapseli yms)

Mutta voi Kitkerät neitsyet ja Riinkan Kuparikierukka :D vaikka siis hyi minusta ajatuskin kierukasta on hirveä, ja koko sana kuulostaa inhottavalta.

Regndropparin linkkaama saukkovideo oli suloinen <3 "kömpiäinen".
(Minäkään en kannata villieläimiä lemmikkinä, enkä tiennyt, että niitä voi olla tuolla lailla sisällä.)

anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 5-4-2020 at 07:08 PM

Leivänteon kakkosvaihe menossa, aamulla kuulemma paistetaan leivät... Pitkään pidetään ihmistä nälässä...
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 04:11 AM

Oho, no pidetään :o minä luulin että saitte herkutella jo eilen.
Toisaalta tänään se on sitten edessä vielä :)

Kävin aamukävelyllä ihastelemassa auringonnousua :bouncing: ja nauttimassa raikkaasta pakkasilmasta. Ja nyt aamukahvia, muttei tuoretta leipää, yyyy.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 07:33 AM

Nyt on leipä koemaistettu, hyvää tuli :) Söin sitä kylmän maidon kanssa.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 07:52 AM

^Nam! Toinen suussasulava yhdistelmä on kylmä maito + vastaleivottu korvapuusti :drool: Tätä komboa on niin moni ihminen hehkuttanut, että siinä olisi jollekin tieteen kentällä työskentelevälle ihmiselle oiva tutkimuskohde, että mikä tästä kaksikosta tekee niin herkullisen :D
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 08:17 AM

Oijoi, hyviä yhdistelmiä myös nuo, korvapuustit ja perunarieska maidon kanssa! Mistä tulikin mieleen että meillä ois pakkasessa korvapuusteja... Seuraavaksi lähdetään tosin viemään mämmiä myyntiin.
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 6-4-2020 at 09:43 AM

Minä en juo maitoa minkään kanssa... en käytä maitoa mihinkään. Kauramaitoa ostan ja sitä käytän mm. tuorepuuroon ja smoothieen. En ole koskaan tykännyt maidosta, enkä ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi juoda nestettä, joka on tarkoitettu toisen nisäkkään lapsen ravinnoksi. Syön kyllä tarvittaessa ruokia, joissa on maitoa, samoin syön juustoja.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 10:03 AM

Mulle maistuu kylmä kevytmaito vain perunamuussin tai kalasopan kanssa. Muuten ei tee ikinä mieli maitoa sellaisenaan.

Hei! Yksi postimerkkitrokari otti yhteyttä, mutta mä ostin just sen jättisatsin merkkejä, niin en tarvitse, mutta jos jotakuta kiinnostaa ikimerkit 1,10 e/kpl plus postikulut, niin pistä mulle uukkari.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 10:13 AM

Mä olen aina pitänyt maidosta mutta en nykyään juo sitä kovin usein. Joskus laitan murojen sekaan mutta en syö enää murojakaan niin usein kuin ennen :D Maidon ohi suosikikseni on kirinyt ayran, joka on siis maustamattomasta jogurtista, merisuolasta ja kylmästä vedestä sekoitettu jogurttijuoma. Turkin lahja maailmalle :bigsmile: Nappivalinta etenkin kesähelteillä ja olen huomannut, että sillä on muhun myös rentouttava vaikutus. Oikeasti, jos joskus on hermot kireällä tai ahdistusta meinaa pukata pintaan, niin ei muuta kuin lasi tai kaksi ayrania huiviin ja voilà: jo vain hermot heltyy ja ahdistus sulaa pois. Siinä on sitten kiva chillailla hippinä silmät puolitangossa ja rakastaa maailmaa jogurtin voimalla :bigsmile:
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 10:57 AM

^^Ehkä monet tykkää, kun maito on makeaa, kuten mehut, limsa, karkki, marjat, hedelmät yms.

Minä ajattelen että tuo maito on jäänyt siitä kun ihmisillä on ollut lehmiä ja on ollut järkevää ja tarpeen hyödyntää kaikki siitä saatava. En tiedä mikä on totuus. Varsinkin lapsille tuttu maku ihmismaidosta jonkun toisen lajin maitoon siirtyessä? Ja onhan se usein kotimaista lähiruokaa. En tiedä onko se sitten vasikoilta pois ottaa toiselle tarkoitettu juoma, toisaalta mehiläisiltäkin viedään hunaja. Raakaa.

Oikeasti minun energia ei riitä ajattelemaan syömistä niin tarkkaan, kun ei voi tietää miltä liito-oravalta joku kaurapeltokin on vienyt elintilan.

Minäkin tykkään murot ja maito -yhdistelmästä, ja varsinkin kevytmaito. Mulle tulee aina murokausia, jolloin ostan paketin ja syön sen aika nopeasti. Nyt on edelleen päärynäkausi, ja tomaattikausikin alkoi näköjään :).

Lapsena minun herkkua oli maito + salmiakki tai maito/jugurtti + etikkakurkut.
En enää syö. (Paitsi vaniljajätski ja siihen salmiakkeja sekaan :thumbup: )

Ayran kuulostaa hyvältä! Minusta jo pelkkä maustamaton jugurtti on rauhoittava tai piimä. Ja eikö jotkut juo maitoa että nukahtaa helpommin.

Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 10:59 AM

Minua naurattaa nyt tuo postimerkkitrokari :D :D :D
kaikkea sitä kuulee!
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 11:17 AM

Mullekin tulee välillä tollanen murohimotus että ostan paketin ja mussutan ne maidon kanssa muutamassa päivässä. Myös suklaata syödessä tulee joskus maitojano.
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 11:19 AM

Ooh, mutta kyllä lakut ja maito on kuulkas hyvä yhdistelmä. :love: Käytän maitoa ja myös kaurajuomaa, mutta kaurajuomaa en joisi sellaisenaan. En tosin ruuan kanssa juo maitoa vaan.vettä. Maitoa käytän muroissa, puurossa ja ruuanlaitossa ja joskus otan lasillisen suklaan, korvapuustin tai lakujen kanssa. Miulla maidonjuonti (tai käyttö) nyt sattuu olemaan tapa, kun maitotilalla oon kasvanu. Täten siis ei mikä tahansa maito kelpaa vaan a) sen täytyy olla Valiota b) turha kuvitellakaan, että joisin kevytmaitoa rasvattomampaa. Mutta mieluiten maito siis rasvaprosentilla 3,5 %. :snob:
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 11:57 AM

^Teen itse, en ole edes tullut ajatelleeksi, että sitä saattaisi löytyä täältä myös valmisversiona. Täytyy tsekata seuraavan kerran Lidlissä käydessäni, että löytyisikö sieltä mahdollisesti valmisayrania. Voisin ostaa kokeeksi, jos löytyy. Toisaalta itse tehdessä ainakin tietää, että lopputulos on mieluinen mutta tuskinpa mä nyt yhdestä purkista konkurssiin menen :)
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 01:57 PM

Hra cicus on tykästynyt köy ayraniin. Köy tarkoittaa kylää. En oo ikinä maistanut kumpaakaan versiota, koska jugurtti ja vesi kuulostaa tosi luotaantyöntävältä sekoitukselta. Meidän Prisman vieressä on itämainen ruokakauppa, mistä löytyy kaikkea jänskää. Itse oon ostanut sieltä maustesekoituksia.

Alkoi tehdä mieli baklavaa. :drool:
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 6-4-2020 at 06:00 PM

Nyt alkaa kärsivällisyys olla jo turhan koetuksella. Maanantaimysteerin uusi jakso ei ole vieläkään ilmestynyt kuunneltavaksi mihinkään podcast-palveluun :mad: Ajattelin tulla itkemään asiasta tänne, koska soovassa valittaminen on taianomaisesti saanut muidenkin ongelmia ratkeamaan. Katsotaan, miten tehoaa tällä kertaa :)

Edit: Hurraa, se toimi! :) Korkean profiilin keissi tällä kertaa luvassa, nimittäin Madeleine McCannin katoaminen.
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 10:00 AM

Kannatti siis valittaa, Riinka :thumbup:

Ajattelin vähän siivota ja käydä lähikaupassa ja sitten jatkaa eilen aloittamaani hurjan isoa timanttimaalausta. En tilatessa tajunnut, että työn mitat on 94,5 cm × 110 cm. Joten jonkun aikaa saan varmaan tuota tehdä.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 10:11 AM

^^Kyllä kyllä, aina kannattaa valittaa! :D

Kuulin tänään ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni käpytikan ääntelyä. Koputtelu ja pärryttely ovat tuttua huttua mutta nyt oli tikka itse äänessä. Hyppeli männyn oksalla, tuijotti mua sieltä koko ajan ja päästeli sellaista "vitskuttavaa" kutsuääntä. Nyt taisi pikku tikkanen yrittää liehitellä vähän väärän lajin naarasta :smilegrin:
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 10:29 AM

Timanttimaalaus on hauskaa, mutta erittäin koukuttavaa. Suosittelen kyllä kokeilemaan, mutta ei ehkä kannata aloittaa noin isosta työstä. Ja nyt en voi laittaa keittiöön pääsiäiskoristeita, kun koko pöytä on työn alla.
miia
Member

Registered: 4-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: miia
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 10:44 AM

Muakin kiinnostaisi timanttimaalaus - se vois olla lapsenkin kanssa kivaa näpertelyä. Ootko menu_velho tehnyt niitä useampiakin jo? Toi uusi projekti kuulostaa kyllä tosi isotöiseltä!
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 12:18 PM

Tämä, jonka aloitin on vasta toinen työni. Ekana tein korttikokoisen työn, joka oli tosi helppo ja varmasti lapsellekin sopiva. Tuon ison työn lisäksi tilasin toisen vähän pienemmän, jonka aloitan sitten, kun saan tämän joskus valmiiksi. Näiden töiden tekeminen on yllättävän helppoa, vaikka vaatiikin tarkkuutta ja huolellisuutta. Saa sopivasti aivot narikkaan ja voi samalla vaikka kuunnella äänikirjaa.
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 01:09 PM

Itse olen tilannut netistä. En tiedä saako täällä suositella kauppoja, mutta hyviä kauppoja löytyy ihan googlen avulla.
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 01:17 PM

Alkoi hieman kiinnostaa timanttimaalaus. Oon myös miettiny ison palapelin kokoamista, mutta en tiedä, riittääkö kärsivällisyys.

Tää päivä on töiden puolesta menny Punaiselle ristille, ensin ei toiminut etäyhteys (mutta sain kuitenkin jotain tehtyä) ennen kuin se saatiin korjattua ja sitten työmiehet on vaihteeksi poranneet ja sahanneet rappukäytävässä koko päivän, joten keskittyminenkin on ollu koetuksella. Onneksi ei oo ollu mitään kovin kiireistä.
 Pages:  1  ..  10    12    14  ..  68

Go To Top

Imprint