Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1  ..  11    13    15  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 7-4-2020 at 03:04 PM

Toi timanttimaalaus on varmaan kivaa :)

Mä otin viikonloppuna työn alle palapelin mutta ei mun kärsivällisyys taida riittää siihen.

Pomon pomolta tuli pari tuntia sitten whatsapp-viesti jossa kehotettiin tsekkaamaan työsähköpostit ja vastaamaan lomautusilmoitukseen. Tein työtä käskettyä.
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 05:40 AM

Huomenna on kiirastorstai ja mulla on edelleen ostamatta se vaaleanpunainen LOL-muna :D Saapa nähdä, tuleeko jonkin yhden (1) suklaamunan vuoksi lähdettyä erikseen kauppaan. Jospa niitä saa sitten alennuksessa pääsiäisen jälkeen useita yhden hinnalla? :lol:

Veljen kanssa tässä hiljattain muisteltiin aiheeseen liittyen, että yleensä niistä kaikkein suurimmista ja näyttävimmistä suklaamunista sai kaikkein kuppaisimmat yllätykset. Jostain Kyöpelinvuoren munasta saattoi tulla "yllätysleluna" pahimmillaan jokin onneton tarra. Toisaalta Kinderillä oli monesti ihan kokonaisia lelufiguurisarjoja, joita saattoi kerätä suklaamunista. Muistan ainakin ne kilpikonnat ja mun suosikkikilppari Batida taitaa edelleen imeskellä kookosmaitoaan jonkin krääsälaatikon pohjalla :)
View user's profile View All Posts By User
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 8-4-2020 at 08:11 AM

Ha, joo, aikoinaan keräilin Kinder-yllätyksistä kilppareita ja krokotiileja. Yksi haaveammateistani lapsena oli Kinder-figuurien maalaaja. :D Kelpaisi edelleen, jos palkasta sovitaan.

Kävin eilen kaupassa ja pääsiäiskarkit oli -30%. Ostin suklaata ja lakritsia. Pistän ne jakoon tuolla kv-puolen lotteryissä.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 08:42 AM

Joo noi Kinder-kilpparit oli poppia! Kavereitten kanssa punnittiin Kindereitä hedelmävaa'alla, oltiin vakuuttuneita että painavimmissa on kilppareita :D
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 08:59 AM

^Oho, edistynyttä. :D Me vaan ravisteltiin ja kuunneltiin tietynlaista kopinaa. Toinen toivottu ääni oli usean pienen kappaleen rapina: mahdollisesti palapeli.
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 09:13 AM

Quote: Originally posted by Riinka  

Veljen kanssa tässä hiljattain muisteltiin aiheeseen liittyen, että yleensä niistä kaikkein suurimmista ja näyttävimmistä suklaamunista sai kaikkein kuppaisimmat yllätykset. Jostain Kyöpelinvuoren munasta saattoi tulla "yllätysleluna" pahimmillaan jokin onneton tarra. Toisaalta Kinderillä oli monesti ihan kokonaisia lelufiguurisarjoja, joita saattoi kerätä suklaamunista. Muistan ainakin ne kilpikonnat ja mun suosikkikilppari Batida taitaa edelleen imeskellä kookosmaitoaan jonkin krääsälaatikon pohjalla :)

Joo, meillä oli noita krokoja ja sit oli ne norsut! En taida ostaa suklaamunaa pääsiäiseksi, kun on vielä joulusuklaat ja Viking Line -suklaita (eli Fazerin Dominorasia ja Tobleronea) jäljellä. :D

Piti laittaa korvatulpat et voi keskittyy töihin.

Eilen kävin äidiltäni jouluksi saaman kirjan kimppuun: Seppo Pennasen Köyhästä rikkaaksi -sijoittamisopas. Oon vältelly opusta (vaikka lyhyt onkin) kuin ruttoa, mutta nyt tartuin, kun kirjaston kirjat alkaa olla luettuina. Menee myös lukuhaasteeseen kohtaan "Kirja käsittelee sinulle tuntematonta aihetta". Totesinpa, että eipä ole pöhkö opus ja tässä taitaa olla ideaa. Pitääpä soittaa pankkiin pääsiäisen jälkeen. :cool:
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 09:32 AM

^Mulla kesti viime vuonna joulusuklaat aika lailla juuri pääsiäiseen saakka. Nyt ennen viime joulua sanoin sitten, että ei ihan oikeasti mitään muuta suklaata mulle kuin korkeintaan se yksi Alte Excellenz -rasia, muuten mulla jää ne suklaat nurkkiin pyörimään ajasta ikuisuuteen. Ne silloin ylijääneet joululahjasuklaatkin syötin suunnilleen puolipakolla mun vanhemmille, kun itse en kerta kaikkiaan vaan pystynyt syömään niitä enää :D

En taidakaan mennä ostamaan sitä kaavailemaani suklaamunaa, koska suklaakiintiö tuli täyteen pelkästään tästä soopailusta :D

Meilläkin oli kersana tapana ravistaa niitä munien sisältä löytyviä koteloita, joihin se yllätys oli pakattu. Yksi hyvä merkki oli se, että kotelo tuntui painavalta mutta sen sisältä ei ravistettaessa kuulunut mitään. Silloin sieltä mitä todennäköisimmin paljastui jokin kiva kilpparifiguuri tai muu vastaava yllätys. Anuman ja kaverinsa punnitsemiskikka on kyllä aika nerokas, Riinka 9 vee soitti ja itki, miksi hänelle ei ole koskaan kerrottu tuollaisesta niksistä :D
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 09:47 AM

Joo mäkin oon näin aikuisena ollut tosi vaikuttunut tosta meidän punnitsemisideasta! :D
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 8-4-2020 at 09:59 AM

Minulla on pääsiäiseksi Late Lammas -muna. Ja jotain pienempiä pääsiäismunia myös. Lähden kohta kauppaan, kunhan saan ensin laitettua pyörän renkaisiin ilmaa. En muista milloin olen viimeksi pyöräillyt, ehkä joskus loka- tai marraskuussa???
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 11:03 AM

Nerokas tuo punnitsemisidea kyllä!

Minä söin puolikkaan pahan Oreotahna-Marabou -munan ja Mignonin nälkään kahvin kanssa (yleensä en pysty syömään, kun on niin makeaa). En ole koskaan ollut pääsiäismunien ystävä, kun en ole keräillyt mitään niitä sisuksia. Kinder suklaa on kyllä ihanaa, mutta ostan sitä niinä patukoina.

Ja lapsena joittenkin sisällä saattoi olla hiusnauha, ja minä yritin saada sellaisen niin, ettei munasta kuulunut kuin kopina. Jonain vuonna oli Peppa Pig munia ja niitten sisällä oli mm. karkkia : ) ne possut on hauskoja <3. Ostin silloin myös samanaiheisen joulukalenterin.

Regndroppar, "Köyhästä" rikkaaksi.....6 eurolla päivässä? 180 euroa kuussa nykyhetkessä vastiikkettomasti? Vai alkaako tuo jostain pienemmästä ja todellisemmasta köyhyydestä?

No, minä en onneksi halua rikkaaksi, ja ehkä ei kauheasti kannata juuttua kirjan nimeen :D osui vain silmään tuo 6 euroa päivässä, mikä minusta on tosi paljon, jos kyse on köyhästä.

menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 12:09 PM

Kävin kaupassa pyörällä. Kyllä kävely on mukavampaa kuin pyöräily, koska pyöräillessä joutuu ihan liikaa seuraamaan muuta liikennettä. Taidan jatkossa pyöräillä vain jos on ihan pakko. Ostin ruohomunia eli pieniä foliossa olevia suklaamunia.

Kohta alkaa mennä hermo naapurin remonttiin, joka tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan. Toivottavasti siellä ei remontoida pääsiäisenä. Tälläkin hetkellä kuuluu ihan kamala meteli.
MsMoney
Member

Registered: 2-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: MsMoney
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 02:47 PM

Quote: Originally posted by annecat  
Saakohan noita timanttimaalausjuttuja tavallisista kaupoista tai Tokmannilta tms. vai pitääkö tilata jostain?

Mulla on Tokmannilta ostettu, muutaman euron maksoi. Vielä on aloittamatta mutta ehkä jonakin päivänä... :P
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 03:10 PM

Piti googlettaa minunkin tuo timanttimaalaus. Ideana ihana mutta epäilen, riittäisikö mulla kärsivällisyys sellaisen tekemiseen. Olen enemmän sellainen suurten linjojen ihminen ja koen helposti kaiken ns. pikkutarkkuutta vaativan askartelun/käsityön stressaavana. Toki näyttää ainakin Askartelukulman sivuilla olevan myös tuollaisia osittain tehtyjä partial crystal -kuvia valikoimassa, joten mikäli joskus päätänkin kokeilla timanttimaalausta, niin niistä lienee paras aloittaa :)
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 05:04 PM

Piti googlettaa minunkin tuo timanttimaalaus. Ideana ihana mutta epäilen, riittäisikö mulla kärsivällisyys sellaisen tekemiseen. Olen enemmän sellainen suurten linjojen ihminen ja koen helposti kaiken ns. pikkutarkkuutta vaativan askartelun/käsityön stressaavana.

Susta ei oo Kinder-figuurien maalausalalle! <-Fakta homman Pirren äänellä
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 05:22 PM

Minä tykkään timanttimaalauksesta juuri siksi, että se on pikkutarkkaa ja virheitä ei ole vara tehdä. Kerrankin saa keskittyä yksityiskohtiin kunnolla!
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 8-4-2020 at 07:22 PM

Zazzlessa on "tänään" päättyvä kampanja, kortit -50%. En tiedä minkä maan kellonaikaa noudattavat. Ostin kortteja tuolta brittiläiseltä sivustolta, joten sieltä ainakin kerkiää vielä muutaman tunnin ajan tilata. Postikulut oli mun korttisatsille jotain alle 6 euroa, hitain ja halvin vaihtoehto siis.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 04:15 AM

Quote: Originally posted by cicus  
Piti googlettaa minunkin tuo timanttimaalaus. Ideana ihana mutta epäilen, riittäisikö mulla kärsivällisyys sellaisen tekemiseen. Olen enemmän sellainen suurten linjojen ihminen ja koen helposti kaiken ns. pikkutarkkuutta vaativan askartelun/käsityön stressaavana.

Susta ei oo Kinder-figuurien maalausalalle! <-Fakta homman Pirren äänellä

Hetken jo mietin, että kumpi se Pirre nyt oikein olikaan, se terveydenhoitaja vai ruotsinope, kunnes tajusin, että sekoitin Fakta homman Kumman kaahan. En tosiaan ole mikään suomalaisen komedian connoisseur. Paitsi Ugrilampaat ja Studio Julmahuvi ovat klassikkoja, joita voisin katsoa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen :thumbup:

Joko Markus uskalsit avata sen kirjeen? Nykyään on sen verran tiukat postisäännökset käsittääkseni, että tuskinpa sieltä paljastuu mitään hengelle tai terveydelle vaarallista :D
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 05:05 AM

Ehkä Markuksen saamassa kirjeessä on kortti, kun eikö joskus aiemminkin ollut?

Zazzle tarjous oli ohi :(, nyt oli joku -20% ainakin uk zazzlessa, mutta minusta se ei ole ehkä riittävä tarjous, kun ei näe millaisia kortit ovat.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 08:58 AM

Harmi, kun toi Zazzlen kampanja tuli vastaan liian myöhään!

Kävin eilen vahingossa puutarhamyymälässä ja ostin hölmöjä asioita, kuten pari tomaatin tainta. Miten ne muka vielä pärjää ilman kasvihuonetta? Noh, olkoot sisällä nyt, katsotaan kestääkö. Ostin myös siemeniä, mm. kurkkua.
Eija12
Member

Registered: 20-9-2009
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Eija12
Member Is Offline

Mood: No Mood

[*] posted on 9-4-2020 at 09:20 AM

annecatille
Usein laitan roskapostin suoraan pois, mutta tänään selasin. Siellä joukossa oli ministeriön kirje.
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 10:18 AM

Minulle tuli se koronatiedotekirje eilen. Selasin sen vain pikaisesti läpi.

Tilasin joskus kauan sitten Zazzlesta kortteja, mutta en ole sen jälkeen tilannut, kun olen huomannut, että aika monen postcrossaajan profiilissa ne ovat kieltolistalla tai ei-toivotuissa korteissa. Ehkä ne sitten eivät ole joidenkin mielestä oikeita kortteja?
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 11:38 AM

Ai jaa. En muista itse sellaiseen törmänneeni, mutta oletin, että ne on ihan tavallisia kortteja. Katsotaan millasia tulee. Sain jo slaagin, kun sähköpostiini oli tullut niiltä joku could not be processed -hässäkkä ja maksunpalautus. Kyse oli kuitenkin vain yhdestä kortista, huh!

Tilasin siis pikkutuhmia mieskortteja round robiniani varten. Olipa vaikeeta löytää miesaiheisia! Naisista on loputtomiin yläosattomia ja alastonkuvia, mutta koitapa etsiä miehiä. Hermot kerkesi mennä pariin kertaan. Ite pitäis taas kaikki tehdä. :D
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 11:50 AM

Minullekin tuli eilen se koronakirje. Luulin, että se tulisi vain lappusena, mutta tulikin monta arkkia tietoa kirjekuoressa. (Minua ilahdutti, että kirjekuoren merkki oli Mailman.)

Täällä Tokmannilla timanttijutut on sellaisissa pahvipötköissä, kuten leivinpaperi, ja osa taisi olla isommissa pakkauksissa (näitä oli jouluna). En tiedä miksei minua houkuta yhtään. Yleensä tykkään näperrellä kaikkea, mutta ehkä tuollainen ennaltamäärätty ei sovi mulle.

Joskus luin tuolta general-puolelta, että osa ei tykkäisi zazzle-korteista, mutta mulle ei ole niitä sattunut tai en muista. Ehkä niitä on ollut ennen minun tänne liittymistä enemmän. Sellaiselle en välttämättä lähettäisi, jos jotain muuta sopivampaa olisi, muttei mulla muutenkaan ole kauheaa valikoimaa jos on kovin nipoluonteinen :P.

Minä ehkä tilaan silti, vaikkei alennus olekaan iso, jos jaksan etsiä sopivia. Haluaisin myös miesaiheisia, kun niitä toivotaan paljon. 50% ale olisi vain ollut niiiin hyvä! Toisaalta eipä tässä rahaa kulu paljon mihinkään nyt.

miia
Member

Registered: 4-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: miia
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 12:44 PM

Mun mielestä aika pöhköä, että koronakirjeen jakaa mainosjakajat, ettei valtio ole Postille sitä hommaa antanut. Meille se tuli eilen postilaatikkoon mainospostin kera. Olen lukenut ettei kaikkiin mainoskieltokoteihin sitä ole edes jaettu. :mad: Meillä kirjettä ei avattu (ollaan se jo netissä nähty) vaan mies keksi laittaa sen lapsen aarrearkkuun avaamattomana. Avatkoon lapsi sen joskus sitten aikuisena jos haluaa muistella aikaa jolloin täytti 10v. :D Ollaan aarrearkkuun kerätty syntymästä asti kaikenlaista rompetta mikä on sopivalta tuntunut.

Päivääni ilahdutti suuresti, kun posti toi kolme kirjettä! Eilen ehdin jo harmitella, että olen vastannut kirjeisiin liian innokkaasti eikä ole pääsiäiseksi kuin pari vastattavaa jäljellä. Ja olen siis yhä sairauslomalla epämääräisten särkyjen ja pienen lämmönnousun takia. :o Työnantaja kustansi SEN testinkin ja odottelen tuloksia. :o
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-4-2020 at 12:57 PM

^Hauska tuo koronakirjeen laittaminen tuonne lapsen omaan kirstuun :D

Toivotaan, että The Testin tulos on negatiivinen! Hyvä kumminkin, että työnantajasi kustansi testin, ettei sinun tarvitse sitten enää arvuutella ja elää epätietoisuudessa.
 Pages:  1  ..  11    13    15  ..  68

Go To Top

Imprint