Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1  ..  13    15    17  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 12-4-2020 at 05:51 AM

Hyvää pääsiäistä! Söin aamiaiseksi Late Lammas -suklaamunan. Suklaa ei ollut kovin hyvää, mutta sain siitä kivan korun kalenteriin. Luin ensin Riinkan viestin niin, että räntä ei tunnu lannistavan pappoja laisinkaan :D En tiedä, millainen sää täällä on, koska en ole avannut verhoja.
View user's profile View All Posts By User
anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 07:31 AM

Hyvvee pääsiäistä!
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 12-4-2020 at 10:29 AM

Hei, Päiväkirjaklubi vierailee telkkarissa. :bouncing: Suosittelen!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/12/mira-luodin-nuoruudenkuviss...

Kunhan itsekin muistan katsoa... Mun pitäis muistaa myös 16.4. mennessä hoitaa autoasiani, eli kaksi asiaa pitää muistaa. En tiedä onnistuuko, mutta yritän.

Hemmetti, kun on sadesää. Rupee särkemään paikkoja siinä määrin, että olis pakko nousta tästä tietokonetuolista ja ruveta liikkumaan. Meinasin kävellä tai pyöräillä johonkin puutarhamyymään, mutta ans kattoo nyt sitten.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 10:32 AM

Eilen tapahtui muuten kevään ihme. Toinen tomaatintaimista nuupahti ja olin varma, että se kuolee, kuten aina. Annoin kuitenkin vettä. Tänään se on taas pirtsakkana pystyssä!
miia
Member

Registered: 4-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: miia
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 10:55 AM

Hyvä kun cicuksen tomaatti selvisi säikähdyksellä! :)

Mun pääsiäinen on mennyt kortteja kirjoitellen. Aion saada kaikki viralliset kortit lähtemään tiistaina postiin. Enää 5 osoitetta jäljellä. Otan uuden osoitteen vasta kun edellinen kortti on kirjoitettu, ettei käy niin että iskee ähky enkä saakaan kirjoitettua kaikkia kortteja heti. Pinossa on lähtemässä jo 24 korttia.

Tänään meinaan leipoa jonkinlaisen pääsiäiskakun, suklaata ja persikkaa makuina. Nam!
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 01:35 PM

Hyvää pääsiäissunnuntaita!

Miia, siulla on hyvä taktiikka korttien kanssa! :thumbup: Kyllä ihan työstä käy kirjoittaa 21 korttia. :D No, harvoin näin paljon kerralla laitan. Oon opettanu suomea, kertonu kotikaupungin
ja Suomen historiasta, jokamiehenoikeuksista, lapinpöllöstä, Viivi ja Wagner -sarjakuvasta, Ahvenanmaasta ja kehunu Fazerin suklaata näissä lähtevissä korteissa. :D

Ooh, mikä kevään ihme, tomaatintaimen ylösnousemus! Toivottavasti selviää, kun tänään on niin mälsä keli.
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 03:05 PM

Quote: Originally posted by menu_velho  
Luin ensin Riinkan viestin niin, että räntä ei tunnu lannistavan pappoja laisinkaan :D

Haha! :D On se ehkä tainnut vähän lannistaa pappoja ja muitakin ihmisiä, koska tänään on ollut tolkuttoman vähän porukkaa liikkeellä ulkona. Tervetuloa aavekaupunkiin!

En millään jaksaisi kirjoittaa yli kahtakymmentä korttia kerralla :o Ranne alkaa itkeä pelkästä ajatuksestakin. Lisäksi mun käsiala suttuuntuu helposti, jos kirjoitan käsin liian pitkään. Mun käsiala hieman romuttui siinä, kun vuoden toimittajana työskentelyn jälkeen lähdin opiskelemaan luovaa kirjoittamista ja siellä tunneilla tehtävät harjoitukset kirjoitettiin tietenkin käsin tietyn aikarajan sisällä. On se jo hieman palannut entiselleen tässä vuosien mittaan mutta yhtä siistiä ja kaunista se ei enää ole kuin joskus ennen.
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 03:11 PM

Hyvää pääsiäistä täältäkin!
En ole herkutellut vielä, mutta uunissa paistuu kakku, johon pitäisi tulla appelsiinimarmeladia ja mangorahkaa, mutta laitan oikeaa appelsiinia soseena, koska ei ole marmeladia.

Minäkin kirjoitan yhden kortin kerrallaan. Minulle kävi niin, että sinä päivänä kun sain USA:n osoitteen, se muuttuikin niin, että sinne ei enää kulje posti. Lähetän sen sitten myöhässä. Muutenkin otan yleensä yhden, jos kirjoitusinto katoaa tai haluankin tehdä jotain muuta. Toisaalta olisi hyvä ottaa useampi, niin voisi valita kelle saajista mikäkin kortti tai merkki sopii parhaiten :).

Täälläkin sataa räntää ja lunta vuorotellen, mutta hyvä, niin katupöly laskeutuu vähän.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 03:28 PM

Minun käsiala vaihtelee paljon. Joskus se on aivan järkyttävää ja kaikki kirjaimet eri näköisiä, ja välillä taas robottimaisen näköistä ja tasaista. Monesti mietin, että pitäisi kirjoittaa uudelleen paremmalla käsialalla, mutta silti melkein jokainen kehuu minun käsialaa :o. Mutta tulee hyvää epätäydellisyyden sietoa, kun "pakko" lähettää kortti, koska usein kuva on niin hyvä tai merkkikin jo liimattu, niin ei voi heittää roskiin.
Marnie
Member

Registered: 23-12-2005
Postcrossing Username: Marnie
Member Is Offline

Mood: =^^=

[*] posted on 12-4-2020 at 03:38 PM

Minä kirjoitan monesti usean kortin kerrallaan. :) "Vakiolokaverille" saatan hyvänä päivänä kirjoittaa kuorellisen kerralla. :) Ja käsialani vaihtelee hirveästi! Se on kyllä myös kynäriippuvaista - jos kirjoitan ohutteräisellä kynällä, se on siistimpää, ja jos kynä on paksuteräinen, niin käsialakin on sotkuisempaa. Kirjoitan aika pienellä käsialalla (että korttiin saa mahtumaan sisältöäkin), ja joskus miettii että saako tuosta edes selvää. ^^
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 12-4-2020 at 03:42 PM

^^Saan myös usein kehuja käsialastani Hurray-viesteissä, mikä on ollut mielestäni aika yllättävää. Yksi koskettavimpia viestejä, joita olen saanut, on se, missä kortin vastaanottaja kertoi, että mun käsiala toi hänen mieleensä erään hänen rakkaan ystävänsä, jonka hän vielä kerran toivoisi näkevänsä uudelleen. Viestistä ei selvinnyt, oliko tämä kyseinen ystävä muuttanut jonnekin kauas, katkaissut välinsä tähän vastaanottajaan vai kuollut.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 09:24 AM

Katsoin tänään aamulla YouTubesta The Imposter -nimisen dokumentin. En spoilaa nyt sitä sen enempää, jos joku ei sitä ole nähnyt ja haluaa sen katsoa mutta sen verran pitää sanoa, että todellisuus ON joskus tarua miljoonasti ihmeellisempää. Jos joku elokuvakäsikirjoittaja olisi keksinyt sellaisen tarinan, mikä tässä dokkarissa kerrotaan, niin hänet olisi naurettu pihalle useimmista studioista. Kannattaa katsoa, jos kiinnostus heräsi :thumbup:

Kohta ajattelin lähteä (taas) kävelylle mutta en ihan näin heti ruoan ja kahvin päälle. Kokemus on nimittäin opettanut, että se ei ole hyvä idea lainkaan :P
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 01:03 PM

Kuulostaa jänskältä tuo Imposter, täytyypä pitää mielessä.

Se ois viimeinen lomapäivä menossa. Kävin kävelyllä ja ruokakaupassa, tein vähän pihahommia, ja kinkkukiusausta ruoaksi.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 03:20 PM

Uuh, kuulin just että netistä voi tilata irtokarkkeja, tiesittekö te?! irttarikauppa.fi Kävin vilkaisemassa mutta ei passaa tilata kun on verensokerit taas lääkärin erityistarkkailussa...
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 03:53 PM

^Online-irtokarkkikaupalle on varmasti kysyntää. Moni on muutenkin kyllästynyt siihen, kuinka jotkut klähmivät kaupan irtokarkkeja ihan pokalla eivätkä siksi osta enää irttareita entiseen malliin. Tähän vielä päälle korona-aika, niin luulisi, että kauppa käy.

Itse en kamalasti piittaa irtokarkeista mutta tuolla näkyi valikoimassa olevan ihan maistuvan kuuloisia jääteejuomia :thumbup: Voisin joskus tilata muutaman tölkillisen kokeeksi.
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 04:54 PM

Irtokarkkikauppa, ooh. Nyt pitää heti mennä katsomaan! Tänään oon lukenu, kattonu Vampyyripäiväkirjoja, askarrellu Ranskaan menevän kortin ja äsken vein korttikasan postilaatikkoon. Yksi Venäjälle menevä kortti jäi, kun haluan siihen erään tietyn postimerkin. Kunhan tulisi merkit postissa. Pienen happihyppelyn tein samalla, kun vein kortit. Jotenkin tuntuu, että vielä voisi löhötä toisenkin viikon. :D
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 04:56 PM

Huh, jos oli houkuttavia irtokarkkeja, niin oli kyllä kalliitakin. 1,30 sata grammaa. :mad: Bubsin mustekalat kyllä kelpais, ei sillä.

Tein viimeinkin vähän istutushommia pihalla: mustikkapuska on paikoillaan, kukkapenkissä on kukkia ja siemeniä on itämässä. Kurkunsiemeniä oli pussissa vain 5 ja mansikansiemeniä 8. :o Eipä niitä välttämättä sen enempää tarviikaan, mutta odotin vähän isompaa määrää. Ihan epätoivoyritelmä toi mansikkakin, mutta kattoo nyt.

Nauroin tänään tälle: https://www.sadanduseless.com/good-boys-gallery/
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 04:57 PM

Täällä on ollut kaupoissa irtokarkit puoleen hintaan, koska niitä ei oltu ostettu. Minä tykkään irtokarkeista < 3 ehkä voisin hyödyntää tuota kauppaa nyt.
Mutta tuollakin oli candy shot, eli melkein tyhkä pullo, jossa karkkia, kun yhdessä lähikaupassakin oli sellainen tyhjähkö pullo, jonka pohjalla oli salmiakkijauhetta vähäsen, ja minulle tuli mieleen vain, että siitä tehdään itse salmiakkikossua ja oli vähän outo sellainen nähdä karkkihyllyllä, tosin en tiedä mihin se sitten pitäisi laittaa :P.

Minä taisin kuunnella jonkun podcastin tuosta dokumentin pojasta? En katsonut dokumenttiä vielä. Se podcast oli ainakin niin uskomaton, ja kun en ollut kuullut koko tapauksesta koskaan, niin olin ihan hämilläni että miten sellaista voi tapahtua, ja joku tehdä.

Vielä ihan valoisaa, onneksi sentään pilvistä ja lunta, niin voi mennä rauhoittavalle iltalenkille. Olen kirjoittamassa kirjettä ja koko ajan tulee mieleen jotain mitä pitäisi kirjoittaa, tai esim. jotain vuosien takaisia juttuja, jotka vähän liittyvät siihen, niin pakko vähän selkeyttää päätä, koska ei ole tarkoitus käyttää montaa päivää tuon kirjoittamiseen. Hyvä kirjotuspaperikin loppuu :o.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 05:15 PM

^Ainakin Jäljillä-podcastin yksi jakso käsittelee tuota dokumentin tapausta. Dokkarista saa tietysti vielä kattavamman kuvan tapahtuneesta, kun siinä haastatellaan asianosaisia sekä tutkijoita, jotka tapauksen parissa työskentelivät.

Cicuksen linkkaama kuvasarja :D
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 13-4-2020 at 05:42 PM

Minä en ennen koronaakaan ostanut irtokarkkeja marketeista, koska en halunnut esim. sellaisia karkkeja, joita lapset on jo kokeilleet. Ostin irtokarkkeja Joensuussa olevasta karkkikaupasta. Nyt ei ole Joensuuhun menoa, niin voisin ehkä vapuksi tilata karkkia netistä.

Haluaisin tehdä timanttimaalausta, mutta väsyttää jo liikaa. Olen kyllä tehnyt tuota tänään jo monta tuntia.
miia
Member

Registered: 4-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: miia
Member Is Offline

[*] posted on 13-4-2020 at 05:42 PM

Kun opiskelin, meiän piti kehittää joku liiketoimintasuunnitelma ja mää tein sen sillon irtokarkkinettikaupasta! :D Kuinka hauskaa että sellanen on olemassa! Muistaakseni myin siinä mun mielikuvituskaupassani irttareita kappaleittain, etten tollai painon mukaan. Ja muistan myös miettineeni miten siihen saisi jonkun pikatoimituksen pikaiseen makeannälän taltuttamiseen. :D Näitä ajatuksia pyörittelin joskus 15 vuotta sitten, kun silloin 14 vuotta sitten päädyinkin irttareiden sijaan myymään postikortteja. Kivoja kummatkin! :D
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:05 AM

Huomenta!
Minun lähipostipisteeni ilmeisesti loppuu, mutta sen työntekijäkään ei tiennyt minne tulee uusi, tai mikä on sitten lähin.

Aurinko paistaa, joka puolella tuoretta lunta ja lintuset lauloivat innoissaan, ja näin 5 ihmistä (+3 koiraa) aamukävelyllä, eli melkein ruuhkaa. Mutta nättiä.

PostalLovessa on postikortit yms -25%, jos joku tykkää niistä :thumbup:.
Minä vihdoinkin sain tilattua, en ole aikonutkaan kuin ehkä yli vuoden :D.

Minullekin on joku tullut arvioimaan minun pyöräni hintaa :o ja yhdelle kerroin,kun kysyi, niin se päivitteli miten nykynuorilla on rahaa, vaikka olen ihan normaali töissä käyvä aikuinen, enkä esim. vanhempien rahoilla elävä. Aika monen auto maksaa enemmän :).

Näin eilen iltakävelyllä eksääni, enkä ole toipunut siitä vielä kunnolla. Vähän hermostuttaa, että se oli minun kävelyreitillä, mitä aikoinaan ihmetteli, ja nyt oli itse siellä! Mutta jos se rupeaa kävelemään siellä, niin minun pitää keksiä uusia reittejä.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 07:13 AM

Quote: Originally posted by Tuutia  
Minullekin on joku tullut arvioimaan minun pyöräni hintaa :o ja yhdelle kerroin,kun kysyi, niin se päivitteli miten nykynuorilla on rahaa, vaikka olen ihan normaali töissä käyvä aikuinen, enkä esim. vanhempien rahoilla elävä. Aika monen auto maksaa enemmän :).

Minusta tuntuu, että tietyn ikäisille ihmisille kaikki alle 50-vuotiailta vaikuttavat ovat "nykynuoria" :D

Mulla on vielä viisikymppisiini ja niiden tuolle puolen ihan reippaasti matkaa mutta olen kyllä huomannut sen, että nykyään mun on hyvin vaikea arvioida erityisesti itseäni nuoremmilta vaikuttavien ikää. En millään pysty erottamaan pelkän ulkonäön perusteella esim. 20-vuotiasta ja 25-vuotiasta toisistaan. Toisaalta olen työn merkeissä törmännyt teini-ikäisiin tyttöihin, jotka ovat olemukseltaan ja tyyliltään niin aikuismaisia ja hienostuneita, että heitä voitaisiin helposti luulla minua vanhemmiksi. Sitten taas itseäni 10-15 vuotta vanhemmissa on monesti niin nuorekkaan oloisia ihmisiä, että veikkaisin heidän ikänsä ronskisti alakanttiin, jos en sitä tietäisi. Hiljattain silmiini sattui uutinen kadonneesta 46-vuotiaasta miehestä ja sen yhteydessä olleen valokuvan perusteella olisin veikannut hänen iäkseen ennemmin 36 vuotta.

Ylipäätään minusta vaikuttaa siltä, että aika harva ihminen on loppujen lopuksi olemukseltaan ja ulkonäöltään tismalleen fyysisen ikänsä "mukainen". Toisaalta miksi pitäisikään olla...tuopahan ainakin jännitystä ja vaihtelua elämään, kun ihmiset eivät ole kaikki ennakko-oletusten mukaan valettuja :D
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 08:13 AM

:D minä en vain edelleenkään tajua miten sinne ei pääsisi :D
enkä saanut koskaan mitään selitystä tai havainnollistamista tähän :mad:

Minusta naiset usein kysyy, onko raskas polkea, tai mistä se on hankittu.

Totta muuten Riinka, jonkunikäisille kaikki on nykynuorisoa. Mutta selvästi aikuista en itse enää sanoisi nuorisoksi :P. Ehkä tuo termi kuuluu siihen valitukseen, että ei hän tuon ikäisenä. Tai että sen mielestä ei ollut hyvin käytetty raha.

Minä olen huomannut, että pyöreäkasvoiset ja lyhyet usein näyttää nuoremmilta kuin ovat. Sitten taas jos on sellainen tietynlainen kampaus, niin näyttää tiettyyn ikäryhmään kuuluvalta. Jos minä laitan hiukset sen pituisiksi, niin näytän ihan äidiltäni, eli n. 20 vuotta vanhemmalta.
Ja kankealantioiset näyttää vanhemmilta liikkumisen puolesta :D. Kauheita arvioita :spin:.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 09:19 AM

Mulla on ollut sen takia vaikea arvioida oikeasti nuorten ikää jo pitkään, että monella nuorella on silmäpussit ja tummat silmänaluset. Voi olla, että en vaan muista 2000-luvun taitetta kristallinkirkkaasti ja näytimme yhtä väsyneiltä silloin, mutta onhan elämäntavat oikeastikin muuttuneet, eli ruudun tuijottaminen ja sisällä vietetty aika on räjähtäneet käsiin.

Mä voisinkin tänään pyöräillä johonkin. Vaikka jalat meneekin siitä maitohapoille. Viimeksi pyöräilin 6 km, niin jalkoja poltteli illalla ja yöllä. Kuinka rapakuntoon voikin mennä muutamassa viikossa.
 Pages:  1  ..  13    15    17  ..  68

Go To Top

Imprint