Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1  ..  14    16    18  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 14-4-2020 at 10:02 AM

Minä näytän yleensä ikäistäni nuoremmalta, mutta tänään näytin vähintäänkin ikäiseltäni, kun mulla oli hiukset nutturalla, koska ne oli niin likaiset. Yleensä pidän siis hiuksia auki.

Pitäisi jaksaa lähteä kauppaan, kun viimeksi olen ostanut ruokaa viime viikon keskiviikkona. Onneksi naapurin remonttimeteli motivoi kummasti poistumaan kotoa.

View user's profile View All Posts By User
anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 10:06 AM

Töihin palattu ja työttömäksi ilmottauduttu. :thumbup: Jospa sitä syyskuun alusta säkällä pääsis takaisin entiseen työrytmiin. Ihania kyllä aina noi työkkärin kaavakkeet kun ne on suunniteltu työttömälle, ei lomautetulle.

Nyt täytyy kai vaan yrittää nauttia ylimääräisesti vapaa-ajasta. Työmotivaatio on ainakin ihan nollassa.
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 11:39 AM

Anumalle työmotivaatiota *viuh viuh*

Cicus, minustakin nykynuoret :D näyttävät vanhemmilta, tai vaikeammin arvioitavilta, tai väsyneemmiltä kuin minun aikanani. Energiajuomat varmasti tekee osansa, kun valvotaan niitten avulla ja se näkyy sitten olemuksessa ja ulkonäössä. Yleistettynä.

Jossain välissä minua luultiin vanhemmaksi, koska en ollut sellainen kikattajakiljuja kuin enemmistö tai näkyvin ja kuuluvin osa ikäisistäni tytöistä. Silloin hiljaisempi olo ajateltiin aikuismaisemmaksi, ja pääsin mm. vahingossa järkkäriksi, vaikken ollut 18 vuotta :D nykyään hiljaisuus usein tulkitaan ylimielisyydeksi :(
mutta sitten taas kun mulla on yleensä hiukset kiinni tai nutturalla, niin luullaan nuoremmaksi, kun ei ole laitetut hiukset. Ja kun on pitkät hiukset, kun ilmeisesti siinä 20 vuoden jälkeen pitäisi leikata kätevä lyhyt tukka, mutta mikä sen kätevämpää kuin kieputtaa hiukset nutturalle. Monet kyllä luulevat, että minulla on hiusjatkeet ja yhden kanssa juttelin siitä miten hoidan niitä kun ne näyttävät niin luonnollisilta ja hyväkuntoisilta (tässä hetken mietin) ja kuinka usein pesen, ja sitten lopuksi vasta selvisi, että hän puhui ihan eri asiasta.

Minä vaihdoin yhden postcrossarin kanssa kaikenlaista sekalaista, ja se lähetti mulle lisäksi origamipapereita, vaikka en niitä teekään, mutta nyt minulle äsken suositeltiin origamivideoita, ja tein söpön kirjekyyhkyn killumaan minun lampustani :)

Ja nyt pitäis pyykkäillä ja siivota, kummasti houkuttaisi ennemmin tehdä jotain muuta.

Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 04:34 PM

Eka siili bongattu :bouncing:
säikähdin sitä!
Hassua, että aamulla oli vielä lumista ja nyt oli sulaa, ihan kuin eri päivä.
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 04:47 PM

Siili! :love:

Tuo on muuten totta, että hiljaisempia ihmisiä pidetään usein ylimielisinä. Moni hiljaisemman puoleinen kaverini ja tuttuni on kertonut, kuinka ihmiset heihin paremmin tutustuttuaan ovat alkaneet vuodattaa, kuinka alkuun pitivät heitä ylimielisinä kusipäinä. Minä en ole varsinaisesti hiljainen mutta tietyntyyppisten ihmisten - kovin särmikkäiden ja liian tuttavallisten - kanssa olen usein varautunut ja asetun mieluummin kuuntelijan rooliin. Tästäkin olen saanut erinäistä "palautetta", tosin tuollainen palaute kertoo enemmän sanojastaan kuin siitä toisesta osapuolesta.

Osallistuinpa tuossa kirjoittamista käsittelevään livewebinaariin rapakon takaa :) Huomasin jälleen kerran, että tämä "General American English" on mulle englannin variaatioista se helpoiten ymmärrettävä muoto, kuten varmaan on monen muunkin ei-natiivipuhujan kohdalla. Vaikeimmaksi ymmärtää olen kokenut skottiaksentin ja varsinkin Talent-sensaatio Susan Boylen aksentti on niin vahva, etten oikein tajua hänen puheestaan mitään ilman tekstitystä. Jos oikein muistan, niin hänen haastattelunsa ovat olleet tekstitettyjä jopa BBC:llä.
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 14-4-2020 at 05:12 PM

Mulla taas on se vaikutelma, että hiljaisista monesti pidetään, mitä en taas itse ymmärrä, kun eihän sellaiseen ihmiseen voi tutustua, joka ei puhu eikä pukahda. Mutta tää on varmaan katkeran hölösuun katkera päätelmä, siis että ihan muun kuin minunlaisista aina tykätään, missä oikeus ja missä vääryys, voi voi.

Tilasin autolleni noutajan. Yääääh. Mutta onpa yks saastuttaja vähemmän liikenteessä. Meinaan vaan olla vielä viimeisen kerran kusessa sen kanssa, kun se on pysäköity kadulle, missä on nyt siirtokehoitus ylihuomiselle, eli jos kierrätysfirma ei ehdi tai viitsi hakea sitä huomenna, niin voi vihvilä, se hinataan ties minne ja joudun sitä sitten selvittelemään. Mun piti tänään siirtää se jollekin toiselle kadulle, niin hänpä ei käynnisty. Akku on simahtanut... Käytiin yks päivä hakemassa cd:t autosta, niin käynnistin sitä sillon sen verran, että saatiin levy ulos stereoista, mutta en tiennyt, että tuollainen puolikaskin käynnistys riittää viemään akusta tehot. Oh well. Toivotaan, että ne tulee huomenna hakemaan sen.
miia
Member

Registered: 4-12-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: miia
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:08 PM

Mä olen aika hiljainen, en vain osaa jutella luontevasti vähän vieraammille ihmisille. Mutta jos päädyn kahdestaan samaan tilaan vieraamman ihmisen kanssa, kyllä mä sitten avaudun ja osaan jutella. Isossa porukassa en osaa kääntää huomiota itteeni, että kuunnelkaa mitä sanottavaa mulla olisi asioista. Työasioissa osaan kuitenkin puhua ihan vieraiden tyyppien kanssa, mutta ne onkin työasioita sitten eikä mitään henkilökohtaisia ajatuksia. Tykkään kuunnella ja tarkkailla. Joskus sitten harmittaa, kun en saanut suuta avattua kun olisi ollut jotain sanottavaakin.

Lähdettiin Mignon-muna himoissa käymään kasin aikaan kaupassa, kun huomasin että ne olis nyt olleet -50% alessa. Ei ollut yhtään ainutta Mignonia jäljellä. Ostettiin sitten karkki- ja sipsipussi. Oikein viisaat ostokset. :mad:
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:11 PM

Kyllä minä ainakin tuttujen kesken puhun, mutta jos on paljon ihmisiä tai outoja, niin silloin en ja ei mulla koko ajan ole mitään asiaa. Tai on, mutta se menee päässä, eikä kerkeä ulos :D Uskallan kuitenkin sanoa, että muutama ihminen tuntee minut ihan superhyvin, esim. kaverini. Helpottavaa, että on joku ihminen jolle voi kertoa ihan jokaisen asian, ja silti se pysyy kaverina, tai ystävänä. Eli siis kahden kesken tai pienemmässä porukassa tutustuu.

Lisäksi minusta myös olemus ja teot on sellaista, mikä auttaa tutustumisessa. Esim. joku voi väittää olevansa sosiaalinen ja empaattinen ja tulevansa kaikkien ihmisten kanssa toimeen yms, mutta ei anna muile puheenvuoroa tai kuuntele mitä toiset sanovat, tai huomaa, että jollain on tukalaa tai epämukavaa, niin ei ole vakuuttavaa :). Mutta jos on kivalla tavalla puhelias, niin sellaiseen on helppo tutustua :thumbup:.

Työnantaja puhuu ihan koko ajan, mutta se on joskus rasittavaa, kun välillä pitäisi kuunnella, enkä tiedä milloin, kun eihän se voi olettaa että minä kuuntelen sitä koko päivän. Mutta on myös kodikasta, kun kuuluu taustapuheensorina. :o. Sitten sillä oli varsinkin alussa ja välillä vieläkin kummallinen luulo, että jos olen hiljaa, tai katson välillä muualle, niin en kuuntele :mad: joskus kun yritin katsoa sen kasvoja, niin aloin vain miettimään, miten voi olla niin symmetrinen pää jollain ja unohdin kuunnella mitä se puhuu :P.

Osanottoni cicuksen auton viime hetkille. Voitko soittaa hinauspalvelua viemään sen kierrätykseen, jos kierrätysfirma ei kerkeä?
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:14 PM

Se on kyllä ihan fakta, että kukaan tällä planeetalla ei ole kaikkien mieleen :D Toisaalta kukaan ei automaattisesti ole "vääränlainenkaan", vaan kaikille löytyy oma tyyppinsä, joillekin helpommin ja toisille mutkan kautta. Hyvä itsetuntemus auttaa paljon siinä, että vainuaa ne itselle oikeat ihmiset ja toisaalta on tärkeää oppia hyväksymään itsensä muillakin tavoin, kuin pelkästään toisiin ihmisiin itseään peilaamalla. Kyllä, tämä asia on lähellä sydäntäni ja pystyisin pitämään tästä ihan kunnon luennonkin mutta en taida nyt viitsiä...Menen sen sijaan vaikka juomaan lasillisen vettä :P
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:31 PM

Mun maha tulee kipeäksi jo pelkästään tuollaisen hampurilaishaasteen ajattelusta :D

2000-luvun alussa ilmestyi sellainen nuortenlehti kuin Mix ja yhdessä numerossa Nylon Beatin Jonna ja Erin pääsivät testaamaan hampurilaisia toimituksen piikkiin. En vieläkään ole ihan varma siitä, söivätkö he tosiaan kaikki ne noin kymmenen testihampparia kokonaan vaiko vain osan niistä. Heitähän pyydettiin testaajiksi siksi, että olivat tunnettuja siitä, että tykkäsivät aterioida hampurilaispaikoissa ja olivat jopa olleet TET-jaksolla Mäkkärissä.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:34 PM

Minä haluaisin hampurilaisen, jossa olisi punasipulia, slurps, ja hyvä sämpylä, eikä sellainen tahmea. Ja paljon salaattia,ja ehkä ananas.

Välillä unohdan, että muutkin hermoilevat esim. tuollaisia vierailutilanteita, kun joskus kuvittelen, että kaikki muut on ihan normaalisti ja rauhallisia.

Mutta hampurilaishaaste :o
Minä veikkaan, että nuo Nylon Beatit on vain maistaneet. Katsoin joskus sitä ruokaohjelmaa, niin ei siinä ne aikuiset isot miehetkään syöneet niitä aterioita kokonaan (joku stand up koomikko, suomalainen, piti tätä ohjelmaa).

cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 06:53 PM

Ah, marinoitua punasipulia. :drool: Kiinankaalia, halloumia, paholaisenhilloa... En tiiä, kyllä kai tohon ananas vielä menis. Semmonen grillissä vähän hiiltynyt sämpylä.

No joo, jotkut on semmosia hölösuita, että on kuin jyrän alle jäisi. Yksi työkaveri oli sellainen, että se puhui ruoka suussakin, kun piti joka asiaan saada sananen sanottua. :P

En mäkään siis todellakaan kaikkien seurassa hölötä ja pölötä, mutta jos on samanlaista seuraa, niin täältä pesee.... Hiljaisille ihmisille en kehtaa enkä jaksa smalltalkata väkisin, vaan menen omiin maailmoihini tai töissä vaikka podcastin pariin. (Kaks kertaa jo mainittu työpaikka, voi juma.)
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 14-4-2020 at 08:47 PM

Mut joskus kauan sitten karkkihipassa hipannut teini, joka ei lähettänyt mitään, on mukana yhdessä travelling notebookissa. Mietin pitäiskö varoittaa vihon omistajaa vaiko ei ennen kuin on ton yhden vuoro.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 04:30 AM

Minä varottaisin ja toivoisinn että minuakin varotettaisiin.
Vaikka voihan se olla parantanut tapansa, mutta ehkä kirjasen omistaja haluaisi päättää ottaako riskin?

Vastasiko se sulle koskaan mitään miksei lähettänyt?

Hassu juttu, että täällä on yksi mies, joka tulee minua usein kävelyllä vastaan ja se on ruvennut moikkaamaan, ja toinen, jolla on koira, ja se tervehti minua kerran ja ajattelin vain, että se on tuttavallinen. Tänään tuli se koirallinen mies taas vastaan, ja se tervehti ja sanoi jotain muutakin, ja katsoin sitä, niin se on ehkä sama tyyppi kun tuo koiraton :D.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 04:58 AM

Quote: Originally posted by cicus  
No joo, jotkut on semmosia hölösuita, että on kuin jyrän alle jäisi. Yksi työkaveri oli sellainen, että se puhui ruoka suussakin, kun piti joka asiaan saada sananen sanottua. :P

Tuo ruoka suussa puhuminen on sellainen taiteenlaji, että ei onnistu meikäläiseltä edes Maamme-laululla :D Joko vetäisen ruoat väärään kurkkuun tai jos onnistunkin tuottamaan jotain puhetta muistuttavaa, on se niin vahvasti kryptattua, ettei siitä kukaan edes suht järjissään oleva ihminen saa mitään selvää :P

Täytyy myöntää, että mullakin loppuu helposti turnauskestävyys ylipuheliaiden ja vain omista asioistaan puhuvien ihmisten kanssa. Tapasin kerran eräässä yhteydessä henkilön, joka heti alkajaisiksi alkoi avautua ulosottohelvetistään, lastensa kokemasta koulukiusaamisesta ja nettideittiseikkailuistaan. Ainoa kerta, kun hän osoitti jotain kiinnostusta tänä aikana mun asioihin oli se, kun kysyi sitä, onko mulla miestä ja lapsia. Kun vastaukseni molempiin oli kieltävä, hän jatkoi omien yksityisasioidensa tilitystä eikä vaikuttanut enää olevan lainkaan kiinnostunut vastavuoroisesta keskustelusta kanssani. Yhtä hyvin hän olisi voinut pajattaa vaikka seinälle.

Näin viime yönä unta, että mulla oli kaksihaarainen selkäranka :o Olin unessa anorektisen laiha, minkä vuoksi selkärankani oli ihan selkeästi näkyvillä ja sen seurauksena mut pistettiin näytille johonkin luonnontieteelliseen museoon. Samassa näyttelytilassa kanssani oli mm. mystinen villanorsu (kyllä, villanorsu, ei siis villamammutti). Siinä sitten kyyhötin kalvakasti valaistussa vitriinissä selkä yleisöön päin. Oi dai.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 08:59 AM

Mun isä kävi joskus sellaisella parturilla, jolla kesti isäni hiusten leikkaamisessa (ei suuri työ...) ties kuinka kauan, kun piti puida avioeroasiat. Jostain syystä isä ei sitten enää halunnut käydä sillä parturilla. Pieni kylä kyseessä ja varmaan olivat nimituttuja ennestään, mutta ehkä vähän väärä kohde kuitenkin. Ehkä sekin rouva oli jo kuormittanut kaikki tutummat ihmiset ihan loppuun yhden asian rikkinäisellä äänilevyllään.

Riinka, ruoka suussa pitääkin puhua suu ammollaan. :P
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 09:17 AM

^Olen kokeillut sitäkin, to no avail :P Mun suuta ei vain ole tehty yhtäaikaista syömistä ja puhumista varten. Vaikka kaipa se on ihan vain positiivinen attribuutti, niin pystyn antamaan itsestäni edes jokseenkin fiksun ja filmaattisen kuvan ;)

cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 09:55 AM

Avail ei ole tuttu sana, mutta kuulostaa joltain, mitä Dracula sanoisi. "Avail, mortal!" (*Kattoo sanakirjasta* Hmm, okke.)

Mua on alkanu ehkä vähän ahdistaa tää tekemättömyys, tai sit se, että tulee semmonen olo, kuin pitäis jo tehdä jotain. Hitto, kun taas on kylmä ja kurja keli, niin ei tee mieli ulkoillakaan erityisemmin. Ehkä käyn taas kävelemässä rannalle ja takaisin.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 11:04 AM

Mä kerään henkistä energiaa, jotta saisin tänään katottua kiinteistöveron ja henkilökohtaisen veroilmoituksen kuntoon elikkäs matkakulut ja kotitalousvähennyksen. Kauheesti vaati ajattelemista tollaset! :D
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 11:23 AM

Minua ehkä pikkuhiljaa ahdistaa, että kauanko tämä jatkuu. (Kauan.) Tällä hetkellä on ihan mielekkäitä asioita tehdä etänä, mutta ei ikuisesti. En välttämättä uskalla ajatella mitä sitten.

Onko nyt jo olemassa se, että eri pankkien väliset siirrot näkyisi samantien? Minusta piti olla. Kun pitäisi olla tullut yksi raha, eikä ole, enkä jaksaisi alkaa soittelemaan perään :(. Inhottavaa.

Lisäksi tuskailen taas vaateostosten kanssa, kun en tosiaankaan jaksaisi mennä kauppaan etsimään, enkä tilata netistäkään, kun kokotaulukon mukaan, jos ostaisin takin vyötärön perusteella, pitäisi olla xs mutta lantion perusteella xl. Ja kun minä haluaisin sen verran väljän, että se ei ole ihan vartalonmyötäinen, niin minun pitäisi ottaa ehkä joku xxl ettei se juuttuisi takamukseen. En ymmärrä miksi ulkoiluvaatteet tai varsinkin takit vaikuttaa olevan ihmeellisiä pötkylöitä ja näyttää aina huonolta (minun) päällä. Sitten jossain ihanissa villakangastakeissa on hyviä leikkauksia, mutta tarvisin kuitenkin pyöräilyyn ja juoksemiseenkin takin.
Mutta tämä on niin ikuisuusongelma ja valitan tästä aina. Rasittavaa maksaa jostain tyhmästä vaatteesta.

Lisäksi lenkkareissa tuntuu siltä, että minun varpaani tökkäävät lenkkareitten yläosaan?? Yritin miettiä, että onko minun varpaankynteni alkaneet kasvamaan vähän ylöspäin :mad:.

Haluaisin juoksemaan ja sen jälkeen katsomaan tai kuuntelemaan tai lukemaan jotain, mutten saa aikaiseksi sen vertaa, että lähtisin :thumbdown:

Minä en kestä ollenkaan, että syödessä pitäisi jutella. Olen muutenkin hidas syömään ja jos siihen pitäisi lisätä puhumistaukoja, niin ruoka kylmenee. Toisaalta en tykkää siitäkään, että on hiljaista ja kuuluu vain maiskutusta.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 11:33 AM

Markus, ne seurantajutut ei ole aina ajantasaisia, eli se toinen voi olla myös kuljetuksessa, muttei ole päivittynyt sinne vielä. Vai onko niin? Ainakin joskus.

Anuma eikö kiinteistövero ole valmiiksi päätetty? Eli pelkkä lasku?

Haluaisin jonkun taikasauvaheilautuksen, että menisin lenkille, täällä siivoutuisi ja sitten olisi rentoiluilta.

anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 12:14 PM

Tuutia: ei näy pankkien väliset siirrot välttämättä heti. Mulle maksettiin rahnaa viime torstaina ja se näkyi tilillä eilen.

Kiinteistövero on joo periaatteessa jo päätetty, mutta mulla kävi kymmenisen vuotta sitten silleen, että rupesin monen vuoden jälkeen tarkistamaan kiinteistöveropapereita ja huomasinkin että niissä väitettiin kuivan maan mökkini olevan järven rannalla, mikä vaikuttaa verotukseen. Tein siitä valituksen ja sain takautuvasti viideltä vuodelta takaisin reilun satasen. Tuon takia olen sitten ottanut tavaksi lukea nuo paperit ajatuksella läpi.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 01:03 PM

Tuutia, mulla oli aikoinaan yksi hyvin kurvikas tiimalasimallinen työkaveri, joka kertoi tilaavansa farkut aina netistä, kun ei sen pylly mahtunut kaupan farkkuihin. Että on tuolla maailmassa jotain lanteikkaiden kauppoja, siis varmaan Amerikassa.

Siivosin eteisen kaapin ja keksin sieltä ihan riittävästi roskiin menevää kamaa. VHS-kasetteihin en kyllä vieläkään kajonnut. Sen sijaan vois vaikka tänään illalla pistää videonauhurin kiinni verkkovirtaan ja katsella vanhaa tv-viihdettä.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 02:42 PM

Meidän piti mennä jollain porukalla Karjalaan ja sieltä Murmanskiin vappuna, mutta niin vaan meni hunningolle sekin suunnitelma. Olis se ehkä muutenkin mennyt, koska Helsinki-Petroskoi -lennot olis alkaneet vastoin aiempaa tietoa vasta 1.5., kun 30.4. piti lähteä. Saas nähdä milloin toi reissu toteutuu.
anuma
Member

Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 03:06 PM

Oih, Petroskoi, Karjala! Kävin Pietarissa vaihdossa ollessa kaverin kanssa Petroskoissa viikonloppuretkellä, ja pari vuotta myöhemmin kävin samaisen kaverin luona siellä kylässä kun hän oli tyttöystävänsä kanssa siellä konsulaatissa töissä. Pääsin mukaan konsulaatin kevätretkelle, jolla seikkailtiin ympäri Karjalaa. :)
 Pages:  1  ..  14    16    18  ..  68

Go To Top

Imprint