Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1  ..  15    17    19  ..  68
Author: Subject: 48. SATA SIVUA SOOPAA
Regndroppar
Member

Registered: 26-3-2014
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Regndroppar
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 03:38 PM

Miekin ootan pakettia. Fiksuruoka tuli jo, mutta noudan sitten, kun toinenkin paketti on tullut.

Ite myös jänskään, että päästäänkö elokuussa Islantiin vai ei. Sinne on tosin pitkä aika vielä, mutta tässä tuntuu, et mitä vaan voi käydä. Vähän oon jo varautunut siihen, että kesän festarit luultavasti perutaan enkä pääse Kuopiorockiin.

Laiskottaa ja pitäis jumpata. Oon omin päin laiskempi liikkumaan, tekis vaan mieli lukea tai katsoa sarjoja. :D Sääkään ei oikein houkuttele ulos.
View user's profile View All Posts By User
menu_velho
Member

Registered: 26-6-2011
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: menu_velho
Member Is Offline

Mood: Ikuinen pitkäperjantai

[*] posted on 15-4-2020 at 03:58 PM

Minä olen käynyt Venäjän Karjalassa muutamia kertoja. Ikimuistoisin reissu oli varmaan joskus 18-vuotiaana, kun osallistuin venäläiselle partioleirille. Kaksi sanaa riittänee kuvaamaan sitä matkaa: never again.

En ole nyt suunnitellut mitään matkoja enkä varsinkaan ulkomaille. Kesälomani oli tarkoitus alkaa elokuussa, mutta se voi koronatilanteen takia siirtyä jonnekin hamaan tulevaisuuteen kuten vaikka lokakuulle.
Riinka
Member

Registered: 16-9-2017
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Riinka
Member Is Offline

[*] posted on 15-4-2020 at 04:04 PM

En ole toistaiseksi vielä käynyt Venäjän Karjalassa mutta en pistäisi pahakseni, jos tilaisuus tulisi sinne matkustaa. Vaikuttaa omaleimaiselta ja hiomattomalla tavalla viehättävältä paikalta. Tosin tuollainen venäläinen partioleiri tms. olisi varmasti minullekin ihan liikaa :mad:
cicus
Member

Registered: 13-8-2007
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: cicus
Member Is Offline

Mood: :-@

[*] posted on 15-4-2020 at 06:36 PM

Meillä on yks kaveri Petroskoissa, oltais menty sen kanssa 18 tuntia (tms.) junalla Murmanskiin, missä asuu toinen kaveri. Pari muutakin tulisi Murmanskiin, mutta ei välttämättä samaa reittiä. Luopiot.

Meidän kesän kohokohta eli festarit Slovakiassa peruuntui tältä vuodelta. :( Ne olis ollu heinäkuun alussa.
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Tuutia
Member

Registered: 13-1-2015
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Tuutia
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 05:41 AM

Huomentapäivää!
Tänään kuulin ensimmäisen kerran peipposen laulavan :love:.

Hyvä tietää anuma, että rahan siirtymisessä voi kestää. En tiedä miksi luulin, että se liikkuisi jo nopeammin.
Erikoista tuollainen, että on väärään paikkaan merkitty mökki :o luulisi, että ne katsovat jostain maanmittauksesta sen.

Sain eilen kaksi korttia USA:sta, toinen matkannut 30 päivää ja toinen 20. Minä en ihan hoksaa miksei Suomesta mene sinne postia, mutta tänne tulee. Ainakan vielä ei oltu lisätty USA:ta Suomen listaan.

Cicus joo, minä olen kurvikas vain takamuksesta :D. Pahin mahdollinen vaihtoehto. Tuntuu että vaatteitten tekijät olettavat että on sitten rintamustakin. Housuissahan se ei vaikuta, mutten todellakaan uskaltaisi tilata USA:sta housuja. Ehkä jos ensin olisi siellä ja voisi kokeilla sopivimmat, voisi myöhemmin tilata samanlaiset.

Minä en ole koskaan käynyt Venäjällä, mutta haluaisin mm. Pietariin, mutta haluaisin myös osata edes vähän venäjää siellä. Hoksasin ehdottaa tätä äidilleni, ja hän ehkä lähtisi minun kanssa sinne :). En ole varma uskaltaisinko mennä sinne yksin :o. Enkä tiedä miksi ajattelen näin.

Minulla on jotain sukulaisia Karjalassa/Karjalasta, käviköhän pappani ja mummoni tai isopappani/-mummoni siellä joskus, ja se oli ollut kamala nähdä kaikki jätettynä hoitamatta ja pilattuna :o :(.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 05:48 AM

Minä en ole hoksannut katsoa kauanko minun aloe vera -geeli kestäisi avaamisen jälkeen, mutta tuo nyt minulla oleva ei ole niin ihanan raikasta kuin aiempi.

Ja nyt se maksukin näkyy tililläni :) :thumbup: mutta päivämääränä eilinen, eli ihan kuin se olisi ollut siellä eilen, mutta se taitaa olla sitten siirtopäivä.
anuma
Member

Registered: 27-8-2008
Postcrossing Username: anuma
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 06:20 AM

Minä en ollut koskaan käynyt Venäjällä, kun menin sinne vaihtoon neljäksi kuukaudeksi :o Vähän kuumotti... Venäjän kieltä olin siinä vaiheessa opiskellut puolitoista vuotta.

Ukkini oli käynyt sota-aikaan Petroskoissa ja kun kerroin hänelle käyneeni siellä, hän kysyi oliko siinä sillan kuppeessa vielä perunamaa :love:
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 06:59 AM

Mutta osasit sentään jotain :thumbup: ja sait sitten kunnon tutustumisen. Minä tykkäsisin tuollaisesta, että pääsisi tutustumaan normaaliin elämään pitemmästi.

Minun pappanikin taisi olla käynyt Petroskoissa, ja sotinut siellä Syvärillä (jossain siellä lähellä), vasta ihan vähän ennen kuolemaansa kertoi nuista. Tai olenhan minä tiennyt että on ollut sodassa, mutta ei tuota ennen puhunut mulle koko asiasta.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 08:28 AM

Mäkin mietin aikoinaan, että olis kiinnostavaa kuulla sota-ajasta mummilta, joka oli silloin teinityttö. Kyllä se sitten ihan vanhoilla päivillään niitä rupesi ääneen muistelemaan. Esim. että kun oli läpitalon asunto, niin oli neuvottu kotoa lähtiessä laittamaan molemmat ovet kiinni (siis tyyliin keittiöstä olohuoneeseen ja olohuoneesta makuuhuoneeseen vievät ovet), jos tulee pommitus ja siitä paineaalto, joka pyyhkäisee asuntojen läpi. No, heidän perheessä tämä sitten kerran unohtui ja just silloin tuli pommi, ja kaikilta naapureilta, jotka oli noudattaneet ohjeita, olikin väliovet hajonneet ja heillä säästyneet, kun heillä ne oli auki.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 10:47 AM

Minun mummoni ei puhunut ikinä mitään, hänkin on varmaan ollut teini, koska oli paljon pappaani nuorempi, mitä en sitäkään ollut koskaan tiennyt tai sisäistänyt.

Nyt on ilmoitus, että posti kulkee (Euroopan ulkopuolella) Kiinan lisäksi myös Yhdysvaltoihin ja Isreaeliin :). Nyt voin vihdoin postittaa tuon yhden korttini USA:an, ja sain heti toisen osoitteen sinne.
Tuutia
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 10:50 AM

(Sodasta ei siis puhunut.)
Pappani on kyllä jonnekin arkistoon tms nauhoittanut historiamuistelmia yms, mutten ole kuunnellut, enkä tiedä haluankokaan.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 12:41 PM

Ensimmäiset leskenlehdet bongattu! Lisäksi sain ihan napsuvan raekuuron niskaani. Onneksi oli takki päällä ja käsivarret täten peitettynä ettei käynyt niin kuin kolme vuotta sitten kesällä, jolloin täysin äkkiarvaamatta taivaalta iskeneet rakeet nakuttivat molemmat käsivarteni tulipunaisiksi :D
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 12:53 PM

Minä olen yrittänyt työmatkoilla bongata leskenlehtiä, mutta ei ole vielä näillä korkeuksilla niitä näkynyt. Tänään oli kaunis aamusumu. Harmi, että en voinut jäädä sitä ihastelemaan, kun piti kiiruhtaa töihin.

Naapurin remontti on ilmeisesti päättynyt, kun täällä on ollut hiljaista. Pystyin viimeinkin nukkumaan päiväunet! Tosin en tiedä, oliko järkevää nukkua, kun nyt väsyttää vielä enemmän kuin ennen nukkumista.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 01:02 PM

^Mulla on taipumusta tuohon, että päiväunien jälkeen on vain entistä pahemmin tokkurassa. Olen ratkaissut asian niin, että ajastan puhelimen kellon soimaan max. 30 minuutin päähän siitä, kun nokosille käyn. Puoli tuntia on vielä ihan soppeli päiväuniaika, koska sen jäljiltä herään vielä virkeänä. Kerran kävi niin, että en muistanut laittaa kelloa soimaan ja vetäisin 1h 45 minuutin mittaiset torkut...Oli aika kamala olo sen jälkeen. Vähän mietin, että tältäkö zombeista tuntuu silloin, kun nousevat haudoistaan :freak:

En tosin nuku päiväunia nykyään kovin usein. Lähinnä silloin, jos en ole oikein saanut edellisyönä nukuttua tasaisesti eikä kahvi tms. tunnu piristävän.
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 01:09 PM

Minä nukuin noin 2 tuntia, mikä on yleisin päiväunieni kesto. Oikeastaan minun ei pitäisi nukkua päivällä ollenkaan, mutta välilllä vaan väsyttää liikaa.

Viime yönä näin mm. sellaista unta, että yksi tähän soopaan kirjoittajista kuoli. En viitsi mainita nimeä, ettei kyseinen henkilö ahdistu tms. Vaikka olen kyllä kuullut, että jos näkee unessa jonkun henkilön kuolevan, niin se tarkoittaisi sitä, että tämä elää pitkän elämän.
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 01:35 PM

Mä näin joku aika sitten unta, missä yhdellä tutulla oli tosi oudot ja kauheat rinnat. Olin jo kirjoittamassa siitä sille, mutta sitten pieni järjen ääni päässä sanoi, että ehkä se EI halua kuulla tuosta unesta. :D

Mua ei ole nyt nukuttanut päivällä tai illalla, kun oon nukkunut niin pitkään aamupäivällä. Eilen oli onneks pakko herätä ajoissa puhelun varalta (en tiennyt milloin auto haetaan) ja tänäänkin heräsin yhdeksän maissa. Klo 9 on hyvä tavoite! Ei mene yöllä pitkään hyöriessä.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 01:36 PM

^^Oho! :o

Olen nähnyt kerran unen, jossa katselin omaa hukuttautumistani ulkopuolisen perspektiivistä. Uni ei ollut kuitenkaan yhtään ahdistava vaan pikemminkin levollinen ja seesteinen. Olin tuon unen nähdessäni sellaisessa elämänvaiheessa, jossa mietin, että mun on alettava tehdä isoja henkisiä muutoksia itsessäni ja että en voi enää jatkaa tätä samaa vanhaa rataa eteenpäin. Tulkitsin unen niin, että se hukuttautuva Riinka edusti nimenomaan tätä vanhaa ja haitalliseksi käynyttä versiota itsestäni, josta halusin siis päästä eroon.

Edit: Cicus, en ole yhtään utelias tai mitään mutta millaiset hinkit hänellä siinä unessa oikein oli? :lol:
Sammytin
New Member
**

Registered: 5-4-2009
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Sammytin
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 01:58 PM

Heipparallaa taas pitkästä aikaa! :) Kunhan käyn vaan kurkkimassa että mitäs tänne kuuluu :D
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 04:48 PM

Quote: Originally posted by Riinka  

Edit: Cicus, en ole yhtään utelias tai mitään mutta millaiset hinkit hänellä siinä unessa oikein oli? :lol:

Melkein vähän niin kuin kaksi lehmän nisää (ei niin pitkät sentään) ja ihan hirveän alhaalla, napaa alempana. Mutta se poseerasi joidenkin muiden ihmisten kanssa ilman paitaa, eli ei hävennyt niitä. Minäkin vaan mietin siinä jotain tosi neutraalia, että tommoset niistä sit tuli imetyksen takia, semmosta se o. Eikä ne muutkaan ihmiset mitään kukkasia olleet, keski-ikäisiä ukkoja. :P
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 04:55 PM

Quote: Originally posted by Sammytin  
Heipparallaa taas pitkästä aikaa! :) Kunhan käyn vaan kurkkimassa että mitäs tänne kuuluu :D

Tervetuloa kurkkimaan.
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 05:20 PM

Quote: Originally posted by cicus  
Quote: Originally posted by Riinka  

Melkein vähän niin kuin kaksi lehmän nisää (ei niin pitkät sentään) ja ihan hirveän alhaalla, napaa alempana. Mutta se poseerasi joidenkin muiden ihmisten kanssa ilman paitaa, eli ei hävennyt niitä. Minäkin vaan mietin siinä jotain tosi neutraalia, että tommoset niistä sit tuli imetyksen takia, semmosta se o. Eikä ne muutkaan ihmiset mitään kukkasia olleet, keski-ikäisiä ukkoja. :P

Apua! :D Mutta pointsit tuosta, että ei suotta häpeillyt niitä :thumbup:

Hei, Sammytin! Muistankin sinut parin vuoden takaa. Miten menee? :)
Sammytin
New Member
**

Registered: 5-4-2009
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: Sammytin
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 05:26 PM

Riinka, juu, täällä tullu pyörittyä jo 10 vuotta sitten aktiivisestikin :D Hui kamala kun aika menee nopiaan! Mitäs täsä, ihastelin töissä taas muiden postikortteja niitä jakaessa, ni päätin samalla tännekin kurkkia :D

Löysin Interpalsin sivuilta myös kirjeystävän piiiiiitkästä aikaa ja en malta oottaa, että pääsee raapustelemaan kirjeitäkin :D Kevätintoa näemmä!
Riinka
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-4-2020 at 05:37 PM

Oho, en tiennytkään, että Interpals on vielä pystyssä! Pyörin siellä aktiivisesti joskus vuosina 2005-2008.
menu_velho
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 17-4-2020 at 03:21 AM

Viime yönä näin mm. sellaista unta, että Cicus toi minulle keskellä yötä kirjahyllyn täynnä kirjoja :D Saa tulla tuomaan, mutta ilmoita etukäteen, kun alaovi on öisin lukossa :bouncing:
cicus
Member

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 17-4-2020 at 08:48 AM

Menu_velho, tämä johtui varmaan siitä, että aamulla torkuttaessani muutimme uuteen kämppään! Uusi kämppä oli kaksikerroksinen, mutta aika ahdas ja matala, ja molemmissa kerroksissa oli vain yksi huone, joissa molemmissa oli parisänky. Hra cicus oli mennyt kämppään edeltä ja nukkui yläkerran sängyssä, joten totesin, että tää sit vissiin jää makuuhuoneeksi ja alakerrasta tehdään olohuone-keittiö. Tärkein kuitenkin toteutui, eli siellä oli paaaaljon kaappitilaa. Halusin ottaa kaapeista kuvan kaverilleni. :D

Kävin eilen Cittarissa ja ostin sushia, mitä mulla on vielä tälle päivälle. Ilon päivä! Nyt on muutenkin niin hirveästi ruokaa täällä, ettei tarvii varmaan mennä kauppaan koko viikonloppuna. Ellei hedelmät ja vihannekset lopu tai tule joku akuutti himo esim. karkkiin.
 Pages:  1  ..  15    17    19  ..  68

Go To Top

Imprint