Postcrossing Official Forum
Not logged in [Login - Register]
Go To Bottom

Printable Version  
 Pages:  1    3  ..  8
Author: Subject: Keskustelua: Hipat, RR:t, bingot yms. Myös uudet hippaideat tähän ketjuun, kiitos. :)
meemu
Member

Registered: 28-3-2006
Postcrossing Username: meemu
Member Is Offline

Mood: No Mood

smile.gif posted on 5-4-2006 at 05:55 PM
Keskustelua: Hipat, RR:t, bingot yms. Myös uudet hippaideat tähän ketjuun, kiitos. :)

Tässä ketjussa voi keskustella hipoista, Round Robineista (RR:t), bingoista ynnä muista forumin mysteereistä. :)

Suomi-hipat: Päivitetty 5.2.2017

ABC-hippa
Arvaa mikä olen -hippa

Cartoon Hippa
Correspondances ja Blue Art -hippa

Ensimmäinen ja viimeinen -hippa
Erikoisenmuotoiset kortit -hippa
Erikoiset-hippa

Heijastin ja mätsäävä kortti -hippa

Joulukorttihippa

Keiju-hippa
Keittiö/ruoka/juoma... hippa
Keksi itse -hippa (KIH)
Kenkähippaa...
Kesä-hippa
Kissa-hippa
Koira-hippa
Kolme korttia kuoressa -hippa
Kuka haluaa tämän kortin? -hippa

Lastenkirjakuvitus-hippa

Mainoskortti tyrkyllä -hippa
Martta Wendelin -hippa
Mauri Kunnas -hippa
Minna L Immonen hippa
Muumi-hippa
Muumi-hippa 2
Mätsäyshippa

NELIÖkortti hippa
Neljä korttia samaa teemaa kirjekuoressa -hippa

Polkka Jam -hippa
Postimerkkihippa, haluaisin...

Resepti/runokortti hippa
Ressu ja Tenavat -hippa

Sienihippaa, sataa ropsis rops
Silmät kiinni -hippa
Snow And Ice-hippa eli SAI
Suomalainen kaupunki/kunta/kylä -hippa
Suomalaiset taiteilijat -hippa
Suomihippa - Tag in Finnish
Suosikkialbumi-/erityistoivehippa
Suosikkialbumi- /erityistoivehippa 2
SYDÄNHIPPAA...
Syksy-hippa

Tarjoan-hippa
Toivomuslistahippa!
Tätä kirjaa luen -hippa

Urheilu-hippa
Uskonto-hippa

Vaklaan-hippa!
VALO-HIPPA
Vintage-mainos -hippa
Virkkukoukkunen-hippa
Virpi Pekkala -hippa
Väri-hippa

EDIT: Kopioin tähän soilianin laittamat ohjeet tageista ym. josko olisivat tässä aloitusviestissä helpommin esillä :)

TagitTuolla General Topics -osiossa on oma alafoorumi tageille. Eli sieltä valitset sopivan aiheen, minkälaisia kortteja haluat lähettää/vastaanottaa. Ko. viestiketjun viimeisimmälle hippaat kirjoittamalla "Tag" ja tämän nimen. Sitten kysyt hänen osoitettaan u2u:lla ja lähetät hänelle kortin. Vuorostaan joku hippaa sinut ja pyytää sun osoitetta ja lähettää sulle kortin.

Myös Suomi-hippa toimii samalla periaatteella.

On myös tageja, joissa se edellinen lähettää sinulle kortin ja sinä vuorostaan sille, joka hippaa sinut. Kannattaa siis tsekata ekasta viestistä, millä systeemillä ko. tag toimii.

Suositeltavaa on myös ilmoittaa u2u:lla kortin lähettäjälle kortin saapumisesta.

Round Robinit toimii niin, että kerätään halukkaat kasaan ja sitten RR:n järjestäjä jakaa jokaiselle osallistujalle esim. kolme osoitetta, joihin pitää lähettää teemanmukaiset kortit. Tällaisiin olen itse osallistunut, mutta tästä voi olla myös hieman erilaisia versioita. Yleensä säännöt selviää viestiketjua lukemalla ja ainahan voi kysyä lisää, jos jonkin jää vaivaamaan.

Notebookissa kerätään noin 10 innokasta osallistujaa ja samalla mietitään teemat, joiden mukaan notebookit tehdään. Jokaisella on siis yksi aihe, josta aloittaa notebookin tekemisen. Jokainen hankkii suurinpiirtein sovitun kokoisen vihon, johon sitten kirjottaa, piirtää, liimaa kuvia ym. ko. aiheesta tietyn sivumäärän ja lähettää vihon eteenpäin listalla seuraavana olevalle henkilölle. Lopuksi vihko palautuu sille, joka sen aloitti. Eli jos sinä aloitat eläinaiheisen vihon, jokainen osallistuja vuorollaan kirjoittaa ja taiteilee siihen jotain. Sinä vuorostaan saat vihkoja, joiden aiheina on esim. 'kukat' tai 'kerro omasta kaupungistasi' tai 'mistä unelmoit'. Kirjoitat ja taiteilet niihin aiheen mukaisesti ja laitat ne eteenpäin seuraavalle.
View user's profile View All Posts By User
soilian
Super Moderator

Registered: 30-11-2005
Country Flag:
Finland

Finland
Postcrossing Username: soilian
Member Is Offline

Mood: No Mood, indeed

[*] posted on 21-4-2006 at 09:51 AM

Quote:
Originally posted by kiraffi
Kaikissa tageissa, joihin haluaisin osallistua on vimppana suomalainen ja sit ne tagit vaan jumii. En mä halua Suomeen niin montaa tagikorttia lähettää, että saisin nuo haluamani tagit taas liikkeelle. Ihan kun te suomalaisina voisitte jotenkin muuttaa tätä tilannetta :D Kunhan valitan.

Sama täällä. Olisin hippaillut, mutta kaikissa mielenkiintoisissa tageissa on suomalainen viimeisenä. :mad: :P Joitakin suosikkejani selaillessani huomasin, että joka toinen hippailija on Suomesta. :P Jos me lähetetään nykyään eniten virallisia kortteja, niin kyllä me lähetetään paljon näitä epävirallisiakin. :D
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 9-10-2006 at 08:06 PM

Quote:
Originally posted by olivia
eli jotku kirjottaa et haluaa kortin kirjoitettuna ja postimerkillä. eli onko yleinen käytäntö että kortit lähetetään kirjekuoressa ja, että kortteja ei kirjoiteta??

eilen just lähetin kaks korttia jotka olin jo ehtiny kirjottaan...

Ilmeisesti he haluavat vain varmistaa, että kortit lähetetään kirjoitettuna ja merkillä varustettuna. Ennemminkin tuo kuoressa lähettäminen on poikkeus sääntöihin, jos sellaisia nyt onkaan. Itse olen lähettänyt kaikki kortit kirjoitettuna ja postimerkillä, jollei vastaanottaja ole toisin maininnut. Sellaisina myös haluan itse saada kortit.

Noista hippaajista, jotka ei vastaa viestehin tuli mieleen, että heillä saattaa yksinkertaisesti olla laatikko täynnä niin, etteivät pysty vastaamaan, ennen kuin saavat päätettyä, minkä viestin ekaksi poistavat tilan saamiseksi. ;)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 13-11-2006 at 07:51 AM

Allekirjoitusten lista on hyvä idea, mutta kannattaa pitää se kohtuullisen kokoisena, ettei allekirjoituksesta tule viestin pääasia niin kuin joillakin on päässyt käymään. Indiramalla on hyvä esimerkki siitä, minkä kokoinen se voisi olla. Hmm, bongasinpa jopa oman nimeni sieltä! :P

Sitten vielä sivuhuomautuksena että Gautierin nimeä on turha pyörittää listoilla. Sieltä suunnalta tuskin on tulossa kenellekään enää mitään sattuneesta syystä.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 3-1-2007 at 05:10 PM

Quote:
Originally posted by olio
https://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=1494&page=35

Laitoin Vesimelonille U2U:n, mutta ei ole vastannut. Ei kai auta kuin odottaa.

Ehkä hän ei osaa käyttää u2u:ta. Profiilista löytyy hänen postcrossing-profiilin url. Ehkä kannattaisi laittaa sitä kautta pm ja opastaa u2u:n käytössä.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 28-1-2007 at 02:39 PM

Quote:
Originally posted by mailmaiden
Mä olen saanut aika tarkkaan kaikki hippakortit, ehkä 5-6 on jäänyt saamatta. Hyvää tuuria? Hippaan vaan kortteja, tavarahipat tuntuu liian riskaabeleilta ja kalliilta.

Kuin myös hippaan vain kortteja ja suurinpiirtein olen saanut kaikki, mitä on pitänytkin. Ennemminkin pettymyksiä on tullut swapeissa, joista ainakin pari, kolme on jäänyt tulematta. :mad:
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 25-3-2007 at 05:21 PM

Minäkin odotin eräältä osoitetta useamman kuukauden, ennen kuin sain sen. Mutta se johtui ihan siitä, ettei hän tullut foorumille pitkiin, pitkiin aikoihin. Toisaalta, turha siitä on stressiä ottaa, jos joku ei lähetä osoitettaan, vaikka sitä pyytäisikin useampaa kertaan. Omapahan on menetyksensä.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 10-4-2007 at 05:21 PM

Quote:
Originally posted by tttiia
Siis haluaako joku selittää mulle ihan kunnolla tämän jutun kun en tajua vaikka kuinka aloitusviestiä luen. :bb

Tarkoitatko tagien eli hippaamisen periaatteita?
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 26-4-2007 at 04:26 PM

Listasin tuonne ekaan viestiin kaikki Suomi-hipat linkkeineen. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 1-7-2007 at 04:04 PM

Joo, älkää missään nimessä laittako mitään nimilistoja allekirjoituksiinne. Kiitos!

Joiltain hippaajilta ei niitä tavaroita saa ehkä koskaan, eikä siinä tapauksessa auta mitkään nimilistatkaan. Jos joku on päättänyt huijata, ei hän todennäköisesti välitä, vaikka päätyisikin jonkun mustalle listalle.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 26-9-2007 at 05:14 PM

Quote:
Originally posted by Miimi
kai niitä saa kaivaa esiin??
monesti 3 kk vanhat viestit saatetaan poistaa, eli jos ei ole poistettu, niin kai sitä nyt saa jatkaa.

(ehkä vaan viestin nostaminen ylös ei ole suositeltavaa? mutta jos olet vaikka viimeisenä jossain hipassa, jota ei ole aikoihin päivitelty, voitko pyytää jotain kaveria vaikka hippaamaan, jos se siitä alkaisi taas juosta?)

Saa vanhoja viestejä kaivaa esille.

Pelkkä ylös nostaminen ei ole suositeltavaa eli pitäisi myös hipata. Ainoastaan jos olet itse viimeisenä, voit nostaa hipan ylös toisten huomattavaksi. Tässäkin kannattaa käyttää maalaisjärkeä, ettei joka päivä tai edes joka toinen päivä käy uppaamassa. Jotkut hipat vaan kulkee hitaammin kuin toiset, eikä siinä ylösnostamiset auta silloin.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 28-9-2007 at 06:25 AM

Koska meemu ei ole osallistunut keskusteluihin enää pitkään aikaan ja monenlaisia hippoja on avattu viime aikoina, päivitin tuon Suomi-hippalistauksen. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 21-12-2007 at 08:32 PM

Kun kirjoitat ideastasi idea-topikkiin ja saat kannatusta tarpeeksi muilta sille, hippa perustetaan puolestasi (itse et sitä pystyisikään tekemään ;) ). Kun uusi hippa perustetaan, idean esittäjä on se, joka pitää tulla hipatuksi ensimmäisenä ja siitä on maininta ensimmäisessä viestissä. U2u:n lähettäminen auttaa varmistamaan, että modet tietää, kenen idea se oli alunperin.

Suomi-hipan voit perustaa, jos sellaisen haluat ko. aiheesta. Tällä puolella ei ole rajoituksia. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 20-2-2008 at 05:29 PM

Vähintään niihin pitää kirjoittaa hipan nimi ja oma käyttäjätunnuksesi.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 26-3-2008 at 06:43 PM

Tuonne ekalle sivulle on nyt päivitetty kaikki Suomi-hipat. Kertokaa, jos sieltä puuttuu joku. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 27-3-2008 at 09:36 PM

Olisin kyllä tehnyt jo aikoja sitten erilaisia alafoorumeita, jos se vaan olisi mahdollista. ;) Valitettavasti nykyinen foorumisofta ei tunne alafoorumien alafoorumeita. :mad: Se on kyllä minun ja Mundoon toivelistalla ja ehkä joskus tulevaisuudessa se toteutuu... tai sitten ei. :)

Heh, kun ilmoitin hippalistauksen päivityksestä, uusia ilmestyi heti lisää. :D Olen kyllä samaa mieltä Miimin kanssa, että noita hippoja alkaa olla jo aikas paljon. Osassa niistä on melkoisen lennokkaitakin ideoita, eikä sellaisia taida tuolta kv. puolelta löytääkään. Suosittelisin kuitenkin ensin tutkimaan kv. puolen hakemistoa, ennen kuin avaatte tänne uutta hippaa. Suomi-foorumin ei ole tarkoitus olla pelkkä hippa-foorumi, eihän? ;)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 28-4-2008 at 07:52 PM

Nyt kun nuo liput katosivat foorumin päivityksen yhteydessä, eikä ole tietoa, koska ne saataisiin takaisin, olisi hyvä jos jokainen, joka osallistuu kansainvälisiin hippoihin, laittaisi profiiliinsa Location kohtaan edes maan. Muilla hippajilla olisi siten käsitys, mistä kukakin on, kun ei ole enää niitä lippuja kertomassa sitä. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 21-7-2008 at 07:31 PM

Viestiketjujen ylösnostaminen eli lyhyesti sanottuna uppaaminen (:P ) ei ole suositeltavaa kuten Firefighter jo sanoikin. Odottavan aika on tietysti pitkä, mutta pitäisi osata vähän malttaa mielensä. Jotkut hipat vain kulkevat hitaasti.

Riippuu varmaan vähän modesta, kuinka helposti ylösnostamiset poistetaan. Jos aikaa on kulunut useampi viikko, se on hyväksyttävämpää kuin jo heti muutaman päivän päästä. Jos itse on viimeisenä, voi upata, kun aikaa on kulunut, eikä mitään tapahdu. Pieni vinkki: jotkut tekevät niin , että he uppaavat yhä uudelleen, mutta poistavat aina sen edellisen uppaamisensa. ;) Kaikkein ärsyttävintä on upata, vaikka olisikin voinut itse asiassa hipata.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 23-8-2008 at 02:56 PM

Siitä se alkaa hippaajan urasi. ;) :)

Quote:
Originally posted by Satyria
onko tapana kirjoittaa jotain korttiin vai mainita pelkästään mistä hipasta on kyse?

Myös oma nikkisi on hyvä kirjoittaa korttiin. Kiitokset löytää perille paremmin. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 30-8-2008 at 05:25 PM

Quote:
Originally posted by duffeli
Muistetaanhan puhua vähän niin kuin rivien välissä ja kiertoilmauksilla näistä asioista, muuten voi iskeä sensuurin pitkä käsi nimiin... Täällä kun saa kyllä huiputtaa ihmisiä mutta ei syytellä ketään :P ;)

Syy, miksi modet eivät puutu edes ilmiselviin huijauksiin, on se, että alunperin tämä foorumi on luotu vain postcrossingia koskevaa keskustelua varten. Hipat sun muut vaihdot on käyttäjien itsensä keksimiä foorumitoimintoja ja siksi jokainen osallistuu niihin omalla riskillään. Moderointilinjaksi on otettu se, ettei niihin puututa sen kummemmin kuin se, mitä tarvitsee tehdä, että täällä säilyy joku järjestys. Joku huijari on sentään saanut häädön täältä, mutta se on johtunut ihan heidän omasta käyttäytymisestään. Eli he ovat kirjoittaneet asiattomuuksia foorumille tai avanneet jatkuvasti uusia pyyntöketjuja samasta aiheesta, eivätkä ole totelleet modejen pyyntöjä muuttaa käytöstään.

Suurin ongelma on määritellä, kuka on oikeasti huijari. Enemmän ongelmia taitaa tuottaa muuten onnettomasti sujuneet vaihdot kuin selkeät huijaukset, eikä henkilökemiatkaan näytä aina toimivan. Nuo huijarilistaukset blogeissa ym. ovat hyviä esimerkkejä tästä. Kun joku on väittänyt, että käyttäjä xxx huijaa, kohta joku toinen kirjoittaa, että hänellä ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen käyttäjän kanssa. Näitä tapauksia on paljon. Itse emännöin kierteleviä postimerkkejä ja minua on varoitettu eräästä käyttäjästä, mutta ainakaan toistaiseksi tämän kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, joten hän saa jatkaa mukana. Nytkin päivä pari sitten tuli kuittaus Ranskasta, että postimerkit Meksikosta saapuivat perille. Sitä en sitten tiedä, miksi hän kyllä lähettää postimerkkejä, muttei lupaamiaan postikortteja.

Valitettavasti tässä foorumisoftassa ei ole mitään rankkaussysteemiä, jossa käyttäjät voisivat arvostella vaihtokumppaniaan. (Heh, minä ainakin saisin heti miinuspisteitä, kun olen aika hidas lähettämisessä. :D ) Ehkä joskus saadaan sellainen, mutta se on taas kiinni softan kehittäjistä, ei meistä.

Sitten tuosta ylläolevasta tapauksesta. Näyttäisi olevan kyse samasta henkilöstä, kun on rekisteröinyt viimeisimmän nikkinsä samana päivänä kuin tuolla toisella on kirjoittanut viestejä foorumille viimeksi ja vieläpä samasta ip-osoitteesta. :)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 16-9-2008 at 07:34 AM

Pieni vinkki: muutamaa viime päivinä rekisteröitynyttä brassia kannattaa välttää...
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 22-2-2009 at 12:53 PM

Pihkalle kiitokset tarkkaavaisuudesta! :) Hippalista on laitettu ajantasalle.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 30-4-2009 at 05:41 PM

Kiitti vinkistä, mingshu! ;)
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 31-7-2009 at 03:29 PM

Minä sitä listaa olen juu päivittänyt, mutten taas vähään aikaan.
soilian
Super Moderator

Country Flag:
Finland

Finland
Member Is Offline

[*] posted on 2-8-2009 at 06:35 PM

No niin, hippalista on nyt päivitetty. Aika monta lisäystä sinne tulikin. Toivottavasti linkit on oikein. :)

Tämä RR ei ole kyllä mikään hippa, mutta joka tapauksessa se tarvitsisi uuden ylläpitäjän.
 Pages:  1    3  ..  8

Go To Top

Imprint