Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
 Pages:  1    3
Author: Subject: Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers
Astrid1978
Member

Registered: 21-8-2006
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Astrid1978
Member Is Offline

Mood: do more of what makes you happy

[*] posted on 25-7-2008 at 08:54 PM
Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers

Voorsteltopic voor Nederlandstalige postcrossers, dat heeft verder geen uitleg nodig! Zowel nieuwe leden als mensen die hier al wat langer komen, kunnen hier iets over zichzelf vertellen :)

View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
simple
New Member
**

Registered: 16-4-2013
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: siempie
Member Is Offline

[*] posted on 19-4-2013 at 03:40 PM

Hallo Allemaal,

Ik ben ook nieuw op dit forum en ben even aan het kijken hoe het allemaal werkt.

Ik ben 37 jaar en ook 'verslaafd'aan het sturen van kaartjes. Als jullie mijn tag zijn, zouden jullie de kaartjes dan in een envelop kunnen sturen.

ALvast bedankt en hopelijk vind ik vele nieuwe vrienden/postcrossers hier via dit forum.

groetjes

Simon
View user's profile View All Posts By User
Telenn
Member

Registered: 23-8-2010
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Telenn
Member Is Offline

[*] posted on 19-4-2013 at 05:44 PM

Welkom Simon!
Hah, jou heb ik nog een official gestuurd :D
katkero2
Member

Registered: 16-9-2013
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: katkero2
Member Is Offline

Mood: travelling in the footsteps of the ancients

[*] posted on 30-9-2013 at 02:42 PM

Hi, ik ben Kat.
Ik ben nog niet zo lang geleden met postcrossing begonnen na er over gelezen te hebben in de FLOW. Ik woon in een klein stadje aan de zuidrand van Brussel. Ik woon daar tesamen met 2 katten.
Hermi
Member

Registered: 3-10-2013
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Hermelina63
Member Is Offline

[*] posted on 3-10-2013 at 03:23 PM

Hallo,

Ik doe 2 jaar aan Postcrossing en nu maar eens hier aangemeld.
Ik weet nog niet hoe het hier allemaal werkt, maar dat ga ik maar eens uitvogelen.
Ik ben Hermi, 50 lentes jong en woon in de mooie provincie Zeeland.
Brandybuck
Member

Registered: 24-6-2013
Country Flag:
Germany

Germany
Postcrossing Username: WolfFangFist
Member Is Offline

Mood: I've got a new address^^

[*] posted on 18-11-2013 at 12:54 AM

Hey!

Mijn naam is Ischa. Ik ben 21 jaar en kom uit Maastricht (maar studeer archeologie in Leiden).

Ik doe nu ruim anderhalf jaar aan Postcrossing en ben sinds een tijdje ook actief op het forum. Ik besloot nu toch ook maar eens het Nederlandse gedeelte te checken :)
misja
Member

Registered: 21-1-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: misja
Member Is Offline

[*] posted on 21-1-2014 at 08:44 AM

Hallo,

Ik ben Emma. Ik las vier maanden geleden over postcrossing in de Flow en heb me toen meteen aangemeld. In het artikel hadden ze het over het weinig krijgen van leuke post en daar herkende ik me meteen in.:)
marianne81
Member

Registered: 6-2-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: marianne81
Member Is Offline

[*] posted on 6-2-2014 at 03:45 PM

Hallo allemaal,
Ik ben Marianne en heb me deze week aangemeld voor postcrossing. Ik heb als kind en puber heel veel penvrienden en vriendinnen gehad zowel in Nederland als in het buitenland (verste weg was Ghana) en ik vind het nog steeds leuk om kaartjes en brieven te versturen en te ontvangen en deed dat dus al regelmatig.
Door enthousiaste verhalen van vriendinnen over Postcrossing ben ik toch maar eens gaan kijken en heb me meteen aangemeld.
Afgelopen dinsdag heb ik de eerste 5 kaarten verstuurd en nu maar afwachten wanneer ze aankomen.

Kort over mezelf, ik ben 33 jaar en helaas door ziekte (ME en nog een rijtje diagnoses) volledig afgekeurd. Ik ben door de ME maar heel beperkt mobiel en daardoor grotendeels huisgebonden. Maar er staat een brievenbus bij mij om de hoek dus af en toe een kaartje sturen dat kan ik gelukkig nog wel.
Ik teken graag, voornamelijk zentangles en zendala's maar ook cartoonachtige tekeningen en maak daar soms ook kaarten van. En daarnaast kijk ik graag naar TV series en films en lees en luister ik naar boeken en dan het liefst fantasy of thrillers.
Ik denk dat dit voor nu wel even genoeg is, en wil je nog iets weten dan kun je dat natuurlijk altijd vragen.
Groetjes Marianne

cathjeabc
New member
*

Registered: 20-4-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: CocoCathelijne
Member Is Offline

[*] posted on 20-4-2014 at 07:22 PM

Hoi allemaal!
Ik ben Cathelijne, ik ben 12 jaar
Ik heb niet echt veel kaarten verzonden
maar ik ben de laatste tijd meer van de snailmail. Ik heb een penpal uit de Uk.
Ben ook nog opzoek naar een penpal uit NL, wie wil er met mij snailmailen???

Telenn
Member

Registered: 23-8-2010
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Telenn
Member Is Offline

[*] posted on 3-6-2014 at 07:29 PM

Welkom aan onze nieuwe leden :D
Marlie
Member

Registered: 30-1-2011
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Marlie
Member Is Offline

Mood: :)

[*] posted on 15-6-2014 at 08:44 PM

Hallo!

Mijn naam is Marlie, over een week 21 jaar en ik ben al behoorlijk lang lid van het forum, maar sinds kort weer terug van weggeweest! Ik vind het leuk om lol te hebben met vrienden, te lezen en te schrijven, en te wandelen. Daarnaast hang ik soms dagen vast aan mijn netflix account, en houd ik natuurlijk van postcrossing! Ik studeer pedagogiek, waar ik het enorm naar mijn zin heb. Mijn U2U staat altijd open voor leuke gesprekken, of verzoeken voor swaps.

Liefs, Marlie
Petre
Member

Registered: 22-12-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Petre
Member Is Offline

[*] posted on 25-12-2014 at 09:01 PM

Hoi,

Peter, 28 jaar en wonende in Den Haag. Net een maandje bezig, maar heb mijn account nu op inactief staan omdat ik over 2 maandjes verhuis en het zonde vind als de lang-reizende-kaartjes niet meer over gaan komen.
Yelle
New Member
**

Registered: 10-11-2010
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Yelle
Member Is Offline

[*] posted on 30-1-2015 at 10:11 PM

Quote: Originally posted by Petre  

Hier ook nog een Post&Bookcrosser! Ik ben alleen nog nooit op meets geweest van beiden..

O, maar jou 'ken' ik dan volgens mij van de herfstloterij! Had namelijk een boek gehad van een Peter/Petre uit Den Haag! :D Wat grappig om je dan nu hier tegen te komen! :)
Petre
Member

Registered: 22-12-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Petre
Member Is Offline

[*] posted on 31-1-2015 at 11:20 AM

Quote: Originally posted by Yelle  
Quote: Originally posted by Petre  

Hier ook nog een Post&Bookcrosser! Ik ben alleen nog nooit op meets geweest van beiden..

O, maar jou 'ken' ik dan volgens mij van de herfstloterij! Had namelijk een boek gehad van een Peter/Petre uit Den Haag! :D Wat grappig om je dan nu hier tegen te komen! :)
Klopt helemaal! :P
dymphie
Member

Registered: 21-6-2015
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: DymphieH
Member Is Offline

Mood: staying at home!

[*] posted on 26-6-2015 at 06:18 PM

Hi,

Ik ben Dymphie en ca 3 weken gelden heb ik me geregistreerd als Postcrosser en meteen 5 kaartjes verstuurd.
En o, wat duurt het wachten lang: dat ben je in deze digitale tijden helemaal niet meer gewend.
;)

Maar sinds een paar dagen heb ik het 'Taggen' ontdekt en heb op een stuk of wat ingeschreven en in de hoop wat sneller ook zelf wat te ontvangen.

Inmiddels ga ik de kaarten zelf ook meer versieren heb ik gemerkt...
rose17
New member
*

Registered: 24-5-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Eni_13
Member Is Offline

Mood: "If I don't write to empty my mind, I go mad."

[*] posted on 17-8-2015 at 02:13 PM

Hoi hoi!

Ik ben Enikö, ik ben 19 jaar jong :) en ben al meer dan een jaar lid van postcrossing. Ik vind het geweldig! Postcrossing is naast bloggen en lezen een van mijn favoriete hobbies :)
Katrientje
Member

Registered: 25-11-2009
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: Katrientje
Member Is Offline

[*] posted on 18-8-2015 at 01:53 PM

hallo allemaal,

ik ben ook weer begonnen met postcrossen, zal me opnieuw even voorstellen.
Ben Kathinka, woon in Mechelen samen met m'n echtgenoot. Omdat er meer en meer kaarten niet op de bestemming kwamen ben ik gestopt met postcrossen - zelfs vakantiekaarten komen meer niet dan wel aan ...
Maar wat je graag doet blijft altijd een beetje kriebelen, dus nu probeer ik het toch maar weer, zei het met 2 kaarten per week.
Er is nu 1 nieuwe onderweg, en 2 nieuwe adressen juist aangevraagd, plus een aantal expired voor de 2e en zelfs 3e keer gestuurd waarvan de ontvanger wel nog recent online is geweest (die lang niet online zijn geweest heb ik geen nieuwe gestuurd). Dus ik ben benieuwd.... :)
dymphie
Member

Registered: 21-6-2015
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: DymphieH
Member Is Offline

Mood: staying at home!

[*] posted on 18-8-2015 at 02:09 PM

Quote: Originally posted by Katrientje  
hallo allemaal,

ik ben ook weer begonnen met postcrossen, zal me opnieuw even voorstellen.
Ben Kathinka, woon in Mechelen samen met m'n echtgenoot. Omdat er meer en meer kaarten niet op de bestemming kwamen ben ik gestopt met postcrossen - zelfs vakantiekaarten komen meer niet dan wel aan ...
Maar wat je graag doet blijft altijd een beetje kriebelen, dus nu probeer ik het toch maar weer, zei het met 2 kaarten per week.
Er is nu 1 nieuwe onderweg, en 2 nieuwe adressen juist aangevraagd, plus een aantal expired voor de 2e en zelfs 3e keer gestuurd waarvan de ontvanger wel nog recent online is geweest (die lang niet online zijn geweest heb ik geen nieuwe gestuurd). Dus ik ben benieuwd.... :)

Hi Kathinka

Ik doe het nu ruim twee maanden en tot nu toe is er nog maar 1 niet aangekomen. (inclusief de RR en de Tag kaarten).

Soms duurt het alleen belachelijk lang, en er valt geen pijl op te trekken.
Soms is een kaart naar Duitsland er binnen 3 dagen, maar het heeft ook wel 5 weken geduurd! Naar Taiwan hetzelfde: soms 3 dagen, soms 4 weken.
En naar Rusland en China gaat het sowieso langer dan een maand duren.

Het is heel vervelend als ze niet aankomen, maar tot nu toe valt het me mee. fingers crossed ;-)

Katrientje
Member

Registered: 25-11-2009
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: Katrientje
Member Is Offline

[*] posted on 18-8-2015 at 02:14 PM

de laatste 3 vakanties zijn zelfs meer dan de helft van de vakantiekaartjes niet aangekomen ... en dan wordt het echt wel frustrerend ... ;)
Maar ik doe al sinds 2009 aan postcrossing, dus ik denk dat het gewoon altijd zal blijven kriebelen :D
marl33n86
New Member
**

Registered: 12-1-2016
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: marl33n86
Member Is Offline

[*] posted on 12-1-2016 at 09:36 AM

Hoi iedereen!

Ik ben Marleen, 29 jaar en net zoals een paar anderen hierboven ook weer 'terug' op Postcrossing. Hoewel ik het een paar jaar geleden slechts een blauwe maandag heb gedaan, wil ik het nu echt actief oppakken. Ik heb mijn eerste kaarten de deur uit en een hele mooie stapel kaarten gekocht, want het leukste vind ik toch om mensen blij te maken. Dus altijd iets te sturen, wat ze ook daadwerkelijk als favoriet hebben. Verder woon ik in Arnhem, werk ik in de communicatie en als muziekjournalist. Ben benieuwd wat Postcrossing mij gaat brengen. Fijne dag iedereen!
Jootje78
Member

Registered: 1-7-2016
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Jootje78
Member Is Offline

[*] posted on 1-7-2016 at 07:39 AM

Hallo allemaal,

Ik kom me ook even voorstellen, ;)
Ik ben Jolanda (Jootje) en ben alweer 2 jaar geleden begonnen met postcrossing en het blijft ontzettend leuk! :D
Ik had al wel is eerder op het forum rond gekeken, maar nog nooit aangemeld, vandaag dan toch maar is aangemeld, ben wel benieuwd wat hier allemaal te doen is. ;)
EdithK
Member

Registered: 28-1-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: EdithK
Member Is Offline

[*] posted on 17-10-2016 at 09:43 AM

Wat leuk zo'n mengelmoes van helemaal nieuwe en weer terugkerende postcrossers. 't Is raar, ik loop hier al even rond, maar heb me nooit voorgesteld.

Ik ben Edith en over twee dagen is het 5 jaar geleden dat ik met Postcrossing begon.
Hier op het forum doe ik o.a. mee aan de lotto van de maand. Ik ga ook graag naar meetings, in Nederland en Duitsland, en heb er laatst zelf één georganiseerd. afgelopen zaterdag in Deventer.
Dan merk je ook weer dat Postcrossers heel verschillende maar leuke mensen zijn!

Verder ben ik gek op fotograferen, lezen, koken...te veel om op te noemen.

tot ziens!
sjuhh
New member
*

Registered: 10-12-2016
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: sjuhh
Member Is Offline

[*] posted on 12-12-2016 at 01:12 PM

Hoi, ik ben ook nieuw en ik probeer zo veel mogelijk te lezen op dit forum zodat ik de termen die ik overal lees beter begrijp (de lijst met de duidelijke samenvatting heb ik inmiddels gevonden dus komt helemaal goed)

Met name zit ik hier om mijn ongeduldigheid te stillen terwijl ik wacht op mijn eerste kaart en tot de kaarten die onderweg zijn op hun bestemming aankomen. Dat kan wel even duren ben ik bang, onder andere: USA, Rusland, Japan (woo!, sorry maar ik vind het echt heel cool dat ik een kaart naar Japan heb gestuurd).

Ik ben nog wel een beetje een beginneling merk ik. Voorbeeld: Zaterdag een nieuw adres aangevraagd en een kaart geschreven, postzegel erop, code, alles. Kwart voor 5! Mooi, dan kan ik hem nog op de bus doen en kan hij diezelfde avond mee. (dacht ik)
Mooi niet, brievenbussen worden niet geleegd op zaterdag :shocked2:

Ach, zo leren we iedere dag.

Iets over mezelf? Esther, 28 jaar, dochtertje van net 9 maanden... tja, Eigenlijk staat de rest allemaal wel duidelijk op mijn profiel.
Als jullie als ervaren postcrossers nog tips over Postcrossing of op- en aanmerkingen hebben over mijn profiel hoor ik dat ook graag :)
SorayaTineBelgium
Member

Registered: 6-11-2016
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: SorayaTineBelgium
Member Is Offline

[*] posted on 28-1-2017 at 07:48 AM

Hallo iedereen!

Mijn naam is Soraya, ik ben 8 jaar, woon in Ledegem (West-Vlaanderen, België) en heb postcrossing toevallig ontdekt vorige zomer. Soms kreeg ik van vrienden of familie die op reis waren een postkaartje, en toen had ik het idee dat ik heel graag de wereld zou rondreizen door postkaartjes :-). Iemand die mij al een verjaardagskaartje stuurde, reageerde op mijn oproep dat postcrossing bestaat :-) Nu heb ik al heel veel kaartjes uit meer dan 30 landen :-)!

Ik vind het zo leuk om mensen te leren kennen, en ontmoette al één iemand uit Duitsland in het echt :-)! Mijn mama zorgde ook dat ik een keertje in de krant kwam en zo kreeg ik weer een aantal kaartjes erbij.

Veel postcrossing plezier iedereen!

https://www.facebook.com/dewereldrondmetpostkaarten/
Steadler
New Member
**

Registered: 26-3-2017
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Steadler
Member Is Offline

[*] posted on 26-3-2017 at 05:11 PM

Hallo allemaal,

Nog een nieuweling hier op Postcrossing.
Mijn naam is Leon, 48 jaar jong, en woon in Middelburg.
Nog maar net actief hier, dus ben benieuwd of mijn inmiddels verstuurde kaarten ook gaan aankomen.
Had me al eens eerder aangemeld, maar verder niks mee gedaan.
Lijkt me leuk om via postcrossing andere personen te leren kennen.
Dus wie weet, krijg je ooit nog eens een kaartje van mij, of andersom natuurlijk.
:)
 Pages:  1    3

Go To Top

Imprint