Postcrossing (Legacy) Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

NOTICE
The Postcrossing Forum is now at:

https://community.postcrossing.com

This is a read-only archive and can no longer be used.
Learn more here.

Printable Version  
Author: Subject: " PC OFFICIALS " kletstopic : kaarten / maxicards/ speciale postzegels / landen enz.
vizzzzz
Member

Registered: 5-7-2010
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Vizzzzz
Member Is Offline

Mood: Happy with my 2 sons. Nils, who is born on 17 july 2014. And Kjeld who is born on 26 may 2018.

smile.gif posted on 23-2-2012 at 11:33 AM
" PC OFFICIALS " kletstopic : kaarten / maxicards/ speciale postzegels / landen enz.

Misschien leuk een nieuw topic om alleen over officials en alles wat daarbij komt kijken te kunnen kletsen? :P

Ik trok net een Deens adres (leuk voor het eerst!)
en mag een kaart sturen naar een user die al 4000 officials heeft verstuurd :shocked2:

Weet iemand ook welke user de meeste kaarten heeft verstuurd?
View user's profile View All Posts By User
Winkey
Member

Registered: 2-2-2018
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Winkey
Member Is Offline

Mood: Creative

[*] posted on 6-4-2018 at 08:09 PM

Ik heb nu 3 kaarten verstuurd naar Indonesië, 2zijn een maand onderweg geweest en de ander 2 weken, dus ja, het is wisselend.
dandilion
Member

Registered: 24-9-2006
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: dandilion
Member Is Offline

Mood: @(^0^)@

[*] posted on 11-4-2018 at 08:24 AM

Al sinds 2006 Postcrosser en zojuist mijn 700ste ontvangen kaartje geregistreerd
:P
Tessa1988
New Member
**

Registered: 16-7-2018
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Tessa1988
Member Is Offline

[*] posted on 2-8-2018 at 07:39 AM

Ik kreeg vandaag een profiel van iemand uit Amerika. Ze is meer dan 2 maanden lid, heeft 5 kaarten verstuurd en 4 ontvangen en heeft een leeg profiel. Ik ben benieuwd of mijn kaartje geregistreerd gaat worden. Want de 4 die ze ontvangen heeft zijn allemaal op dezelfde datum geregistreerd, beetje vreemd. We wachten het af...
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
dianaf
Member

Registered: 31-5-2009
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: dianaf
Member Is Offline

Mood: :)

[*] posted on 6-11-2018 at 09:19 AM

Quote: Originally posted by Tessa1988  
Ik kreeg vandaag een profiel van iemand uit Amerika. Ze is meer dan 2 maanden lid, heeft 5 kaarten verstuurd en 4 ontvangen en heeft een leeg profiel. Ik ben benieuwd of mijn kaartje geregistreerd gaat worden. Want de 4 die ze ontvangen heeft zijn allemaal op dezelfde datum geregistreerd, beetje vreemd. We wachten het af...

Misschien heeft ze een postbus? Dat hebben ze daar volgens mij toch veel vaker dan wij hier in Nederland.
Jette
Super Moderator

Registered: 28-11-2011
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: JetteLise
Member Is Offline

[*] posted on 6-11-2018 at 09:38 AM

@ Tessa,

ls het dit profiel ? ;)
https://www.postcrossing.com/postcards/NL-4171371

Dan is jouw kaart aangekomen. :) .

Als je begint met Postcrossing duurt het altijd even om " om gang te komen ".

Ook merk ik dat leden twijfelen om kaarten te versturen naar mensen die nog maar enkele maanden lid zijn.

En helaas zijn er leden die " onregelmatig / zelden / eén keer per maand " registreren :( .
Dit " schrikt " soms wel af .
Zeker m.b.t. de postcrossers , zoals vele leden uit China , die niet thuis wonen en hun opleiding volgen als " interne opleiding " .

Quote: Originally posted by dianaf  
Quote: Originally posted by Tessa1988  

Misschien heeft ze een postbus? Dat hebben ze daar volgens mij toch veel vaker dan wij hier in Nederland.
dianaf
Member

Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Member Is Offline

[*] posted on 7-11-2018 at 08:25 AM

Ik heb nu iemand die pas 2 kaarten verstuurd heeft en 1 ontvangen. Ik vind het toch altijd wel leuk om zo'n gloednieuwe postcrosser iets te sturen. :bouncing:
Moekje
Member

Registered: 13-7-2018
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Moekje
Member Is Offline

[*] posted on 12-11-2018 at 11:26 AM

Quote: Originally posted by dianaf  
Ik heb nu iemand die pas 2 kaarten verstuurd heeft en 1 ontvangen. Ik vind het toch altijd wel leuk om zo'n gloednieuwe postcrosser iets te sturen. :bouncing:

Ik ontving vorige week een kaartje, wat na registratie de eerste aangekomen kaart van een nieuwe postcrosser bleek te zijn.
Heb er nog even een welkom berichtje achteraan gestuurd. :)

In het begin vond ik het ook eng om naar leden te sturen die nog niks geregistreerd hadden. Maar ben er wel achter dat dat onterecht is.
Onlangs had ik 2 kaarten onderweg naar mensen die al maanden ( zelfs een jaar) niks geregistreerd hadden. Ik dacht: ok dat gaan mijn eerste expired kaarten worden. Maar toch gewoon een zo leuk mogelijk kaartje gestuurd natuurlijk. Ze zijn allebei netjes ontvangen. 1 naar Brazilië was zelfs veel sneller dan ik had verwacht.
Rhainnon
Member

Registered: 25-10-2013
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Rhainnon
Member Is Offline

[*] posted on 12-11-2018 at 03:04 PM

Gisteren werd er een kaart naar China geregistreerd na 360 dagen. Dus dat was op het nippertje.
Bleek dat de kaart automatisch geregistreerd werd omdat de Postcrosser zijn/haar account had opgezegd. Dat was ook voor het eerst dat me dat is overkomen.
Hebben jullie dat wel eens gehad?
Jette
Super Moderator

Registered: 28-11-2011
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: JetteLise
Member Is Offline

[*] posted on 12-11-2018 at 07:27 PM

Ja , dat doet het PC team nu ;) .
Ik heb deze berichten ook al vaker ontvangen .

" Hello Jette!

The postcard ---- you sent to ---- in ---- was registered by Postcrossing.

The account of the receiver was closed and for this reason the postcard was automatically registered . "

Quote: Originally posted by Rhainnon  
Gisteren werd er een kaart naar China geregistreerd na 360 dagen. Dus dat was op het nippertje.
Bleek dat de kaart automatisch geregistreerd werd omdat de Postcrosser zijn/haar account had opgezegd. Dat was ook voor het eerst dat me dat is overkomen.
dianaf
Member

Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Member Is Offline

[*] posted on 30-7-2019 at 09:12 AM

Quote: Originally posted by Jette  
Ja , dat doet het PC team nu ;) .
Ik heb deze berichten ook al vaker ontvangen .

" Hello Jette!

The postcard ---- you sent to ---- in ---- was registered by Postcrossing.

The account of the receiver was closed and for this reason the postcard was automatically registered . "

Quote: Originally posted by Rhainnon  

Wel eens, maar niet vaak. Wel fijn dat hij dan alsnog als geregistreerd wordt gemeld en niet vervalt.
crosserke
Member

Registered: 21-6-2019
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: crosserke
Member Is Offline

[*] posted on 31-7-2019 at 11:32 AM

Ik ben ook maar pas nieuw in dit wereldje, heb ondertussen al 14 kaarten die ik verzonden heb die zijn aangekomen, maar toch heb ik zelf al 18 kaarten ontvangen :cool: ik dacht dat ik pas eentje kreeg als mijn is aangekomen. Mijn tweede kaart die ik verzonden heb was naar Rusland, maar ondertussen is die al 40 dagen onderweg, dit vind ik minder leuk, zeker omdat ik nog maar net begonnen ben, ondertussen is er een tweede kaart veel sneller aangekomen in Rusland, dus vrees ervoor dat die andere nog gaat aankomen. Die persoon heeft vandaag zelfs tien kaarten tegelijk aangeduid als aangekomen, maar helaas zat mijne er niet tussen :( Maar we proberen geduldig af te wachten, en anders ga ik snel een expired kaartje hebben.
Rhainnon
Member

Registered: 25-10-2013
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Rhainnon
Member Is Offline

[*] posted on 3-8-2019 at 08:51 PM

Wanneer je een kaart naar Rusland verstuurd is er vaak geen touw aan vast te knopen wanneer de kaart aankomt.
Soms binnen een week, maar het kan ook maanden duren. Even geduld hebben, vaak komt het goed.

Quote: Originally posted by crosserke  
Ik ben ook maar pas nieuw in dit wereldje, heb ondertussen al 14 kaarten die ik verzonden heb die zijn aangekomen, maar toch heb ik zelf al 18 kaarten ontvangen :cool: ik dacht dat ik pas eentje kreeg als mijn is aangekomen. Mijn tweede kaart die ik verzonden heb was naar Rusland, maar ondertussen is die al 40 dagen onderweg, dit vind ik minder leuk, zeker omdat ik nog maar net begonnen ben, ondertussen is er een tweede kaart veel sneller aangekomen in Rusland, dus vrees ervoor dat die andere nog gaat aankomen. Die persoon heeft vandaag zelfs tien kaarten tegelijk aangeduid als aangekomen, maar helaas zat mijne er niet tussen :( Maar we proberen geduldig af te wachten, en anders ga ik snel een expired kaartje hebben.
dianaf
Member

Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Member Is Offline

[*] posted on 5-8-2019 at 10:14 AM

Quote: Originally posted by crosserke  

Soms loop je een beetje voor, dat ligt er net aan hoeveel adressen er in andere landen aangevraagd worden. Per saldo komt het meestal wel goed.
Leo1972
New member
*

Registered: 27-1-2014
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Leo1972
Member Is Offline

[*] posted on 14-1-2020 at 07:53 PM

Kaartje uit Armenië ontvangen! 9899-ste uit dat land!
Jootje78
Member

Registered: 1-7-2016
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Jootje78
Member Is Offline

[*] posted on 21-1-2020 at 01:21 PM

Misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie als de gene naar wie je een kaart moet sturen vraagt of je een blanco kaart in een envelop wil sturen??
Pia van O.
Member

Registered: 25-6-2017
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: piavano
Member Is Offline

[*] posted on 21-1-2020 at 02:20 PM

In dat geval plak ik een post-it met een kort berichtje op de kaart.
Maar ik ben geen fan van zo'n verzoek, hoor. Wat mij betreft niet waar Postcrossing voor staat.
Jootje78
Member

Registered: 1-7-2016
Country Flag:
Netherlands

Netherlands
Postcrossing Username: Jootje78
Member Is Offline

[*] posted on 21-1-2020 at 02:29 PM

Quote: Originally posted by Pia van O.  
In dat geval plak ik een post-it met een kort berichtje op de kaart.
Maar ik ben geen fan van zo'n verzoek, hoor. Wat mij betreft niet waar Postcrossing voor staat.

Nee ik vind het dus ook niks,.. Ik ben dus niet de enige die dat vind. ;)
Ineminemutte
Member

Registered: 23-8-2019
Country Flag:
Belgium

Belgium
Postcrossing Username: Ineminemutte
Member Is Offline

[*] posted on 3-3-2020 at 04:52 PM

Quote: Originally posted by Jootje78  
Misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie als de gene naar wie je een kaart moet sturen vraagt of je een blanco kaart in een envelop wil sturen??

Meestal probeer ik om aan zoveel mogelijk wensen van de ontvanger te voldoen, maar mijn kaart blanco sturen weiger ik. Naar mijn gevoel past dat gewoon niet bij het doel van deze website. Ik heb geen zin om mensen louter blanco kaarten te schenken, die ze vervolgens misschien zelf gaan hergebruiken.

Go To Top

Imprint